עושים פירסינג בגיל צעיר? – מה חשוב לדעת ולוודא לפני כן?

מה חשוב שתדעו ותיקחו בחשבון לפני שעושים פירסינג. צילום: פיקסהביי

פירסינג ועגילים נפוצים מאוד בימינו גם בישראל וגם במדינות רבות אחרות, ובקרב נשים וגברים בטווח גילאים רחב. בפרט, לא מעט בני ובנות נוער, כמו גם אנשים צעירים בשנות העשרים לחייהם, עושים כיום פירסינג במקומות שונים ויצירתיים בגוף והרבה פעמים ללא מחשבה מספיקה לפני כן. במידה וגם אתם/ן צעירים/ות אשר שוקלים/ות לעשות פירסינג בקרוב – מה חשוב שתדעו ותיקחו בחשבון לפני שעושים את הצעד?

• מה הקשר בין ספטום או טראגוס לבין קבלה למקומות עבודה?

אחת הנקודות שחשוב לקחת בחשבון בטרם עושים פירסינג מסוג זה או אחר, במיוחד כזה שבולט לעין ונמצא במקום גלוי כמו ספטום או טראגוס, היא כי במצבים מסוימים ייתכן ונרצה "להצניע" את הפירסינג. זה עשוי להיות נפוץ יחסית במקומות עבודה מסוימים, בפרט כאלו בהם אנו משמשים בתפקיד ייצוגי (דוגמת פקיד/ת קבלה, דייל/ת מסוג זה או אחר וכיוצ"ב). חשוב לציין כי כיום פירסינגים ועגילים כבר הרבה פחות "בעייתיים" מבחינה זו, מפני שהם כאמור הרבה יותר נפוצים, מוכרים ומקובלים בחברה. עם זאת, בתפקידים ועבודות מסוימות נושא זה עדיין עלול להוות אתגר או בעיה, וכדאי לקחת זאת בחשבון לפני כן. במידה ואתם חוששים מכך, מה שניתן לעשות זה פירסינג במקום מוצנע יותר בגוף (דוגמת עגיל חישוק בטבור, אותו ניתן להסתיר ביתר קלות במידה ומעוניינים בכך), או פשוט להוריד את הפירסינג כשהולכים לעבודה. במידה ומדובר בעבודה יומיומית, אולי עדיף מלכתחילה לעשות את הפירסינג במקום פחות "פרובוקטיבי" מבחינה זו (או פשוט להחליף עבודה…).

• פירסינג, עגילים וספורט מקצועי

במידה ואתם משתתפים בספורט מקצועי מסוג זה או אחר, חשוב לדעת כי פירסינגים מסוימים עלולים להוות בעיה מבחינה זו, כך שתצטרכו להוריד אותם או לכסות אותם בפלסטר במהלך המשחק או האימון. פירסינגים במקומות אחרים אולי לא יהיו בעייתיים כלל (דוגמת, שוב, עגיל חישוק בטבור, אשר מכוסה על ידי החולצה), ועשויים אולי להתאים יותר במידה וספורט מקצועי רלבנטי עבורכם/ן.

מה עם ההורים והמורים?

עבור מי שעדיין נמצא בגילאי בית הספר ומתחת לגיל 18, כדאי לקבל קודם הסכמה ראשונית מההורים, שכן במקומות מסוימים ידרשו מכם אישור על מנת לעשות פירסינג.

בכל הנוגע למורים, במרבית מוסדות הלימוד אין למורים סמכות לומר לתלמידים אם מותר או אסור להם להיות עם פירסינג, גם כשמדובר בפירסינג באזור הפנים, כמו ספטום. שווה לבדוק זאת לפני כן, אבל בדרך כלל זו ממש אינה סיבה להימנע מלעשות משהו שאתם רוצים, כמו ספטום באף או טראגוס באוזן…

להתייעץ עם אנשי המקצוע המנוסים בתחום

בכל מקרה ועבור כל אחד מהנושאים שהועלו כאן, כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע מנוסים לפני שעושים. במידה ובחרתם בסטודיו טוב ואיכותי לפירסינג וקעקועים, הפירסרים עצמם יוכלו לענות לכם על כל השאלות הרלבנטיות. וכמובן שברשת ניתן למצוא קבוצות ופורומים בהם מדברים, שואלים ועונים על הכל…