13.5 שנות מאסר נגזרו על קטין שהורשע בחטיפה והריגת יובל אוסדון

הקטין הורשע במסגרת הסדר טיעון ברצח שזעזע את תושבי בירת העמק

שופטי בית המשפט לנוער, בשבתם בבית המשפט המחוזי בנצרת גזרו היום 13.5 שנות מאסר נגזרו על קטין אשר הורשע במסגרת הסדר טיעון בחטיפה והריגה של יובל אוסדון ז"ל, תושב עפולה.
האירוע הטראגי זעזע את תושבי בירת העמק, בעקבות חומרתו. מכתב האישום עלה כי הנאשם ברצח ואוסדון היו בקשרי ידידות מגיל צעיר, אלא שבשנה האחרונה, התגלע ביניהם סכסוך, והקשרים ביניהם נותקו.
עוד עלה מכתב האישום כי במהלך ליל הרצח הנאשם ארב לאוסדון בגרם המדרגות של הבניין, כשחלק מפניו מכוסות באמצעות "חם צוואר". משהבחין הנאשם באוסדון ובנאשמת הנוספת נכנסים אל תוך גרם המדרגות, הסיט את הנאשמת הצידה וצעק לה שתעזוב את המקום. הנאשמת, עזבה את המקום, ושבה לבית ידידיה.
לאחר עזיבת הנאשמת, דקר הנאשם את אוסדון בחזהו באמצעות כלי חד דקירה עמוקה, של 5-6 ס"מ, אשר חדרה לליבו, והותיר אותו להתבוסס בדמו בגרם המדרגות ונמלט בריצה מהמקום.


הנאשם, קטין יליד שנת 98, הורשע, במסגרת הסדר טיעון, בכתב אישום מתוקן ואשר לפיו יוחסו לו עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חטיפה, הריגה, ושיבוש מהלכי משפט.
בנסיבות מקרה זה, בשים לב לנסיבות האופפות את מעשה העבירה, ובכלל זה – סוג העבירות המיוחסות וחומרתן, הערכים שנפגעו תולדה לביצוע העבירות הנ"ל, מידת הפגיעה בהן ומדיניות הענישה הנוהגת, גילו של הנאשם,
נסיבותיו האישיות ושלל הנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה, וכן על רקע התסקירים שהוגשו ומידת הנזק שנגרם למנוח ובני משפחתו והעובדה,  כי המאשימה הגבילה את עצמה לעונש מאסר בפועל בן 16 שנות מאסר, הוחלט להרשיע כאמור את הנאשם ולהטיל עליו עונש מאסר בפועל של 13.5 שנים. כמו כן נפסק פיצוי למשפחת המנוח בסך של 140,000 ש"ח.