״הגיע הזמן לטלטל את הגלבוע, מגיע לנו יותר״

פחות משנה לבחירות – שניר פרידמן הכריז על התמודדות לראשות המועצה האזורית הגלבוע. ״אני מביט אל עבר המועצות השכנות ומקנא. אנו תקועים ללא חזון״, אמר פרידמן במעמד ההכרזה. צילום: רובי קוטר

מנכ"ל החברה הכלכלית וחבר מליאת המועצה לשעבר, שניר פרידמן, הודיע הערב על התמודדותו לראשות המועצה האזורית הגלבוע בבחירות שיערכו באוקטובר 2023.
פרידמן (40) הודיע על כוונתו להתמודד לראשות בכנס פעילים שנערך הערך בקיבוץ גבע, בו נטלו חלק תושבים מהמושבים, היישובים הערבים והקיבוצים שבשטח שיפוטה של המןעצה.
פרידמן מכהן בתפקידים שונים במועצה כבר קרוב ל-20 שנה. הוא נבחר להיות חבר המליאה הצעיר ביותר בישראל בהיותו בן 21 ומאז מעורה היטב בפעילותה.
הוא הקים את מרכז הצעירים במועצה, 'תכל'ס׳ ועמד בראש החברה הכלכלית של המועצה אשר הוציאה לפועל פרויקטים רבים.
כזכור, פרידמן החליט להתפטר לפני כחודשיים מתפקידו כמנכ"ל החכ"ל. הוא קיבל את ההחלטה לאחר שנוכח לדבריו שלא ניתן יהיה להוציא לפועל את החזון שלו.
מאז התייעץ עם משפחתו ומקורביו האם להתמודד לראשות המועצה, תוך שהוא דוחה הצעות לתפקידים בכירים מחברות וארגונים במגזר הפרטי.
פרידמן אמר בהכרזתו: "אחרי שנים רבות שהגלבוע תקוע ללא חזון וללא מבט לעתיד וזאת כאשר מסביבנו רשויות רבות מתקדמות ומתפתחות, הגיע הזמן לטלטל את הגלבוע. מגיע לנו יותר. בשירות לתושב, בתרבות, בתיירות, בחקלאות. מגיע לנו הרבה יותר בחינוך. אני מביט אל עבר המועצות השכנות ומקנא בפיתוח שלהן, ובמה שהם מעניקות לתושבים. אצלנו הכל תקוע כבר יותר מ-20 שנה. מגיע לנו יותר".
פרידמן סירב להתייחס בדבריו לשני המועמדים אחרים ורק הסכים לומר: "מגיעה לנו הנהגה טובה יותר, מסורה יותר, הנהגה שדלתה פתוחה לכל אדם ולא משנה מי הוא, היכן הוא גר ומהי אמונתו. המסע הזה יהיה קשה ומורכב. יהיו בו עליות וירידות, יהיו בו מאבקי כוחות מול פוליטיקאים שלא אוהבים שמזיזים להם את הגבינה ומפחדים מצעירים שבאים לזעזע ולשנות. הם רוצים לשמור על חלקת האלוהים הקטנה שלהם. במסע הזה יופעלו עליכם לחצים ואיומים. אני יודע כי זה כבר קורה, לצערי, בפועל מצדם של מתמודדים אחרים במרוץ ושליחיהם, כולל בערב הזה. אני מכבד את שני המועמדים האחרים, למרות שאני מניח ויודע שאחד מהם יפרוש במהלך המרוץ. לשניהם היו כוונות טובות בעבר, את התוצאות כולנו רואים: זה לא מה שמגיע לנו. מגיע לנו יותר".