תרימו את הראש: הכדורים הפורחים עולים לאוויר בגלבוע

מוכנים לזה? במהלך החודש הקרוב כדורי פורחים מרהיבים בשלל צורות ינקדו את שמי הגלבוע, במסגרת הפסטיבל הבינ"ל שנערך בפעם ה-12. הכדורים הססגוניים שיעלו לאוויר יזכירו לכול אחד מאיתנו כמה קסם ויופי יש בבלונים, כשהם צובעים את השמיים. במוא"ז גלבוע רואים את אירוע השיא כחלק בלתי נפרד מקידום פעילויות האקסטרים והספורט האתגרי. וגם: מה הוביל את הבלונאי וינסנט דופרי שמטיס כדורים פורחים כבר מעל ארבעה עשורים – ל'נחות' לתמיד בגלבוע. צילום: יח"צ

מרגישים את הכניסה לישורת האחרונה לפני סוף החופש הגדול? מיציתם את הקייטנות ואת החופשות מעבר לים ומתלבטים איך לבלות עם הקטנטנים שלכם באווירה משוחררת ובאזור פסטוראלי ויפהפה?
יש לנו את האופציה הכי שווה בעבורכם בדמות פסטיבל הכדורים הפורחים שייערך בפעם ה-12 בגן הלאומי מעיין חרוד בגלבוע, ב-17-18 לחודש אוגוסט.
אחרי המופע המרשים של שלמה ארצי באמפי במעין חרוד, שהוביל לחגיגה אחד גדולה עם אלפי משתתפים, במועצה עמלים לקראת אירוע שיא נוסף שייערך גם הוא במעין המקסים. במהלך הפסטיבל שמי הגלבוע צפויים להיצבע בשלל צבעים קסומים – ולכם צפויה חוויה אמיתית לעיניים.
עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע: "הגלבוע הוא הבית הטבעי לפעילות אתגרית, ולא סתם התפתחה כאן תעופת הבלונים פורחים, כשאנו מייחדים את תנאי הטבע, לפיתוח הזדמנויות ספורטיביות ותיירותיות. הפסטיבל הוא חוויה ייחודית וחגיגה משפחתית מסעירה ואני מזמין את הציבור לבוא ולהשתתף באחד מהאירועים הססגוניים ביותר המתקיימים בארץ".

• בלונאים מכל רחבי העולם בדרך לגלבוע

אין מקום מתאים יותר מהגלבוע לתעופת כדורים פורחים על רקע נופיו המרהיבים של ההר ויערותיו, העמק ושדותיו, ובריכות ומאגרי המים התכולים של עמק-חרוד. כל צופה שהשתתף בשנים קודמות באירוע הססגוני, מבוגר או צעיר כאחד, יעיד כך שיש משהו מרגש ומפעים ברגע שהכדורים מתנתקים מהקרקע ומתרוממים אל על. הצבעים החזקים, הדומייה בהמראה והמראה המרנין ומרחיב הלבבות של בלון שנושא סל שמשתלשל ובו טסים בני אדם, הוא תענוג צרוף לעיניים.
הפסטיבל יהווה כאמור את אירוע השיא בקיץ לפעילויות האקסטרים ולספורט האתגרי אותם מקדמת מוא"ז הגלבוע.

הכדורים בשמי הגלבוע
הכדורים בשמי הגלבוע

בשנים האחרונות הפך ענף הכדורים הפורחים בגלבוע לאחד ממוקדי הבילוי האהובים על משפחות, ילדים, זוגות וחובבי אקסטרים. זהו הפסטיבל הבינלאומי היחיד בארץ, המארח כדורים פורחים צורניים, והשנה יגיעו כדורים יחדם עם בלונאים (טייס כדור פורח) מאנגליה, הולנד, קרואטיה וצרפת לצד בלונאים מישראל.
אירוע השיא של הפסטיבל מתקיים עם הזריחה, במהלכו יתקיים טקס ניפוח הכדורים הפורחים וכמובן הפרחת הכדורים אל עבר שמי הגלבוע במטס מרהיב.
את הקבוצה הישראלית מוביל אמיר שמר, אחד מהמומחים העולמיים לתחום הכדורים הפורחים וחלוץ התחום בישראל.

צעיר המשתתפים בפסטיבל: דניאל וייד בן ה-28 מאנגליהצילום: יח"צ
צעיר המשתתפים בפסטיבל: דניאל וייד בן ה-28 מאנגליה

צעיר המשתתפים השנה הוא דניאל וייד בן ה-28 מאנגליה, שגדל במשפחה של בלונאים ובשנה וחצי האחרונות תפר דגם חדש של בלון במו ידיו. לפסטיבל השנה הוא יגיע עם כדור פורח ייחודי ללא סל ויטיס אותו בישיבה באוויר.

• הטייס שהשתתף ב-200 סרטים

בקבוצה הישראלית יטוס השנה גם וינסנט דופרי הצרפתי שהשתקע בגלבוע, מהבלונאים הוותיקים בעולם – שמטיס כדורים פורחים כבר מעל 40 שנה והטיס כדורים ב-63 מדינות ברחבי העולם. עכשיו כאמור הוא כאן, לאחר שעבר להתגורר בקיבוץ בית השיטה בגלבוע.
דופרי גדל בצרפת. אביו היה אחד מחלוצי ענף הכדורים הפורחים בעולם. וכך, מגיל נעורים, הוא התלווה לאביו ולמד את רזי המקצוע התעופתי.
במהלך השנים הוא נדד וטייל בכל רחבי העולם, היה הבעלים של חברת ענק בצרפת שהחזיקה מעל 20 בלונים, השתתף כטייס כדורים פורחים בכ-200 סרטים – עלילתיים, דוקומנטריים וטבע. דופרי הוא גם טייס ספינות אוויר (צפלנים) ואלוף העולם פעמיים בתחרות הבינלאומית השנתית המתקיימת אחת לשנה.

טס מעל אריות וקרחונים בכל רחבי העולם: וינסנט דופר. צילום: יח"צ
טס מעל אריות וקרחונים בכל רחבי העולם: וינסנט דופר. 

בשיחה עימנו הוא מספר על חוויותיו ומציין במיוחד טיסה מעל מדינות כמו מדגסקר עוצרת הנשימה שהיא לטענתו לא אפריקה ולא אסיה, הטיסה מעל עצי הבאובב והמבנה הגיאוגרפי המרתק. "זכורות לי גם הטיסות מעל קניה בה טסים ורואים מתחת עולם שלם של חיות בר אריות, ג'ירפות, פילים, היפופוטמים, תנינים ועוד", מספר דופרי. "אהבתי גם לטוס בבורמה ובקוטב הצפוני. הקוטב הוא אחד המקומות המדהימים ביותר לטיסה. זהו לא רק שטח ישר ולבן אלא משאב טבע מדהים בו אתה רואה, קרחוני ענק, לוותינים וכלבי ים".

למה ישראל? למה גלבוע?
"באתי לישראל כי לאורך השנים שמעתי עליה המון סיפורים מאנשים שמאוד אוהבים אותה ומכאלה שלא. אני אוהב להחליט בעצמי את דעתי על דברים לבד ואוהב להכיר לעומק את המדינות בהן אני מבקר. זוהי ללא ספק מדינה שאני מאוד נהנה בה. מזג האוויר, הנוף והאנשים הם קוקטייל משובח. מעבר לכך, אזור הגלבוע הוא אחד האזורים הנוחים והנעימים לטוס בהם. טייס כדורים פורחים צריך לדעת לנחות וכאן באזור זה מאוד רגוע. יש הרבה מרחבים בהם אפשר לנחות, בניגוד למדינות וחבלי ארץ אחרים שטסתי בהם. באותו מדינות צריך לתמרן לפעמים נחיתות בין יערות, ביצות ומבני קרקע מאוד מסובכים. בגלבוע זה תענוג אמיתי ויש אפשרות להמריא כמעט כל יום. זה ממש לא דבר רגיל לבלונאים שתלויים בתנאי מזג אוויר והרבה פעמים נאלצים לבטל או לשנות את הטיסות. כאן אתה יכול להמריא 29 ימים בחודש והחיים יותר ברורים ומאורגנים. בשבילי זה ממש חשוב וטוב".

כמה זה עולה לנו?
מחיר כרטיס מלא לפסטיבל (יומיים) – 170 ש', הכולל לינת שטח בפארק ושימוש במתקני הגן הלאומי, הפעלות לילדים, צפייה במופעים ובמטס. מחיר כרטיס ילדים 2-16 – 150 ש', ואילו תושבי הגלבוע, ותיקים, חיילים ונכים זכאים לכרטיס מוזל. לראשונה השנה יתאפשר לרכוש כרטיס יומי לאירוע הפסטיבל ב-18.8, לצפייה במטס הכדורים הפורחים ובמופעי יום ו'.

>>לרכישת כרטיסים באתר gobalon ובאתר toMix

הלגיון הרומי חוזר לחיים במגידו

|

לאחר פרויקט שיקום והנגשה ב- 25 מיליון שקלים: קק״ל פתחה את נחל השופט למבקרים

|