תקנות בריכות שחיה פרטיות

מה בודק יועץ בטיחות בבריכת שחיה פרטית, באיזה תחומי בטיחות בבריכה מתמקד יועץ הבטיחות?. צילום: freepik

מדי שנה מתרחשים מקרי טביעה רבים בבריכות בארץ. בין אם מדובר על בריכות פרטיות ובין אם מדובר על בריכות אשר פועלות בפיקוח של גוף ציבורי או עסקי.
רבים מן הטביעות נגמרים במקרי מוות אשר היו יכולים להיראות אחרת עם ייעוץ בטיחות נכון לתפעול הבריכה. כמובן שסכנת הטביעה איננה הסכנה היחידה בבריכה וקיימות סכנות נוספות על כן, חשוב מאוד לבחור יועץ בטיחות המכיר היטב את כל תקנות בריכות שחיה פרטיות או ציבוריות ויודע כיצד ליישם אותן בצורה הטובה ביותר וזאת בכדי למנוע מצבים של טביעה או נזק גופני שיכול להיגרם כתוצאה מהסכנות השונות שיכולות להיות בבריכות שחיה.

• מה בודק יועץ בטיחות בבריכת שחיה פרטית?

יועץ בטיחות נדרש לבדוק כמה דברים בכל הנוגע לבריכת שחייה פרטית לרבות: החלקה ועומק קרקעית- חשוב לדעת כי ניתן לקבל אישור בטיחות לבריכה אך ורק אם מראים שבקרקעית עד עומק של 45 ס"מ יש דרגות התנגדות גבוהה להחלקה.
מעבר לכך, אישור בטיחות ניתן רק לאחר שבודקים את הסביבה הקרובה לבריכה. יש צורך להראות כי בבריכה הותקנו אמצעים שונים לתיחום השטח וזאת בכדי שלא לסכן ילדים או פעוטות שיכולים להשתמש בבריכה ללא השגחת מבוגר בהיעדר תיחום.
עוד דבר שהוא צריך לבדוק  הוא סימוני בטיחות בתוך הבריכה ובסביבת הבריכה. לא מספיק לתחום את השטח אלא יש גם צורך לסמן את הקרקעית של הבריכה, את הדפנות אשר צמודות לה הפס רציף אדום אשר הגובה שלו יהיה מינימום 10 ס"מ וכן שהוא עמיד בתנאי הסביבה.

באיזה תחומי בטיחות בבריכה מתמקד יועץ הבטיחות?

יועץ בטיחות לבריכה מודע לכך שמדי שנה מתרחשים לא מעט מקרים שבהם ילדים, בני נוער או אפילו מבוגרים מאבדים את החיים שלהם כתוצאה מהתחשמלות בבריכה וזאת בגין מערכת חשמל לא בטיחותית ועל כן המאמצים שלו יתרכזו במניעת פציעות חמורות אלה על ידי תכנון יסודי של מערכת החשמל מסביב לבריכת השחייה. מעבר לכך, בין אם מדובר על חצר גדולה ובין אם מדובר על חצר קטנה, הרי שיועץ בטיחות לוקח בחשבון את הוצאת היתרי הבנייה בהתאם לתנאים של השטח וכן קרבת הבריכה לא רק לבית ולקירות אלא גם לאלמנטים שונים לרבות הבתים של השכנים, עמודי חשמל, ארונות ציוד או מחסנים.
יועץ בטיחות לבריכה בודק האם השטח שלכם בכלל מוכן ומתאים לבניית בריכה ללא מכשולים או מטרדים מסוכנים כלשהם שעלולים לסכן גם את מי שבונה את הבריכה וגם את מי שמשתמש בה. אישור יועץ בטיחות לבריכה לטופס 4 הוא דבר חשוב מאוד שכן, אם לאחר שהיועץ בודק את כל הדברים הנדרשים ומבין כי לא מדובר על שטח המתאים לבניית בריכה שחייה בטוחה, הרי שהוא לא יעניק אישור בטיחות וכך לא תהיה אפשרות לקבל טופס 4 לבניית בריכה.

דיווח על סכנות בטיחות קודמות לתחילת הבנייה

מלבד התוכניות לבנייה וכן ההיתכנות שלהן בשטח שיש לכם בחצר וכן האלמנטים השונים שבנויים, יועץ הבטיחות יבקר וידווח על סכנות בטיחות בזמן הבנייה עצמה,. אם יחשוב שהיא לא נעשית לפי הסטנדרט הבטיחותי וכן על פי התקנות לשמירה על בטיחות בנייה ללא ליקויים וידווח על כך כדי לתקן ולהיזהר.

חשוב לדעת כי ישנן לא מעט בריכות אשר מוציאות ומפרישות חומרים רעילים אשר יכולים לפגוע באיכות החיים ואף לגרום למחלות עור וגוף שונות.
יועץ בטיחות לבריכה יהיה אחראי על כך שלא תהיה זליגה של חומרים מסוכנים לרבות כלור וחומרים מסוכנים נוספים לאדם ויקפיד כי החומרים הללו יהיו מבודדים במקום בטיחותי.
אין ספק כי יועץ בטיחות עבור בניית בריכה פרטית מהווה איש מקצוע חשוב ביותר הרלוונטי בין היתר לצורך קבלת אישורים מתאימים לבניית בריכת השחייה ועל כן, חשוב מאוד לבחור אותו בצורה הטובה ביותר ולוודא כי הוא מקצועי, מנוסה ואמין.
לחברת צמח בטיחות יועצי בטיחות מומחים בתחום ובעלי ניסיון רב בתחום בריכות שחייה פרטיות וציבוריות.  כל מדריכי החברה בעלי הסמכות ואישורים מתאימים להדרכות בתחומי בטיחות שונים. לשיחת ייעוץ ללא עלות ולתיאום הדרכה מותאמת לאופי עבודתכם או לקבלת אישור בטיחות עבור בריכת שחייה, צרו קשר עם חברת צמח בטיחות בע"מ.