תלמידי ויצו ניר העמק השלימו תכנון והרכבת רובוט בחברת "הוליס"

הרובוט הוא בעל יכולות מגוונות ובהן תנועה, קליעה, טיפוס והטלת אובייקטים למטרות. ויליאם פרג'ון שמוביל ומלווה את התלמידים בפרויקט סיפר: "אנו מוצאים חשיבות רבה למפגש בין תלמידי הכפר למפעל תעשייתי מתקדם שפועל בסביבה של טכנולוגיות מתקדמות

 

בשבועות האחרונים השלימו תלמידי כפר הנוער ויצו ניר העמק תכנון והרכבת רובוט בעל יכולות מגוונות: תנועה, קליעה, טיפוס והטלת אובייקטים למטרות. הרובוט מופעל בשני אופנים, עצמאית (אוטונומי) ושליטת מפעיל. העבודה בוצעה במפעלה של חברת "הוליס תעשיות בע"מ", חברת האם של וילונות Orgon בישראל. לאחר השלמת הבניה, התאמנו התלמידים בהפעלתו עבור התחרות הארצית שנערכה לאחרונה.
מחלקת הפיתוח של מפעל הוילונות של Orgon בעפולה מלווה מזה 3 שנים קבוצת תלמידים ומעורבת בהערכות לתחרויות השונות. הצוות מדריך מקצועית בתחומי מכניקה ובקרה, תכנון חלקים ייחודיים וייצורם במפעל. מטעם המפעל מלווים את התלמידים מהנדס המפעל אודי פלובר, וצוות האחזקה של החברה.
ויליאם פרג'ון שמוביל ומלווה את התלמידים בפרויקט סיפר: "אנו מוצאים חשיבות רבה למפגש בין תלמידי הכפר למפעל תעשייתי מתקדם שפועל בסביבה של טכנולוגיות מתקדמות ותהליכי עבודה מודרניים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הפרוייקט בו לקחו חלק התלמידים עוסק במשימה שכוללת היבטים הנדסיים, אספקטים של מכניקה, חשמל, אלקטרוניקה, ותכנות. התלמידים השתתפו במסגרת זו גם בתחרות רובוטיקה שנערכה באולם הספורט בטכניון.
אנו מודים לחברה, למהנדס המפעל, לסמנכ"ל ולמנהלי המחלקות על שיתוף הפעולה- מתחילת הדרך ועד סוף התהליך".
אמציה לימור, סמנכ"ל התפעול של חברת Orgon, אמר: "אנו גאים ושמחים לעזור ולהכווין את תלמידי ויצו ניר העמק בפעילות חדשנית ויצירתית זו למען קידום החינוך והמדע בישראל. שיתוף הפעולה  בין בית הספר למפעל Orgon תורם ומעצים את העובדים והתלמידים כאחד ומחבר את כולנו לחוד החנית של הטכנולוגיה בשטח".
בשנים האחרונות זוכה הכפר להישגים רבים בתחרויות הרובוטיקה ובכפר מוצאים להן חשיבות רבה בהתפתחות וקידום התלמידים בעידן הטכנולוגי הנוכחי.