תלמידי ויצו ניר העמק במפגש מרגש עם הנשיא ריבלין

לכבוד ראש השנה אירח נשיא המדינה תלמידים מניר העמק שהשתתפו בתחרות בינ״ל לדבורים צעירים בסלובקיה וכן את נציגי מועצת הדבש ודבוראים שם הוענק לו דבש הדרים ייחודי על שם נחמה ריבלין ז"ל.
צילום: מארק ניימן/ לע"מ

כמידי שנה לכבוד ראש השנה, אירח נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין היום, את נציגי מועצת הדבש ודבוראים מרחבי הארץ. המפגש שהיה יקר מאוד לליבה של נחמה ז"ל, היה מרגש במיוחד השנה, כשבמהלך המפגש העניק מנכ"ל מועצת הדבש זאב מידן לנשיא, דבש הדרים ייחודי וחדש שרדו לזכר נחמה ריבלין ז"ל.
השנה הושם דגש במפגש על תופעת היעלמות הדבורים בעולם ועידוד דור שני ושלישי לדבוראים, להצטרף לענפי החקלאות השונים. במפגש השתתפו בני נוער מכפר הנוער ויצו בניר העמק, אשר ייצגו את ישראל בתחרות בינלאומית בסלובקיה לדבוראים צעירים וזכו במקום השני בקטגוריית משלחות מעורבות.


מנכ"ל מועצת הדבש זאב מידן: "עם כל הצרות העומדות בפנינו בענף הדבש, ישנו ציבור מופלא העומד פה למולך שמצליח להתגבר בעבודה קשה, ביום ובלילה, בטמפרטורות של עד 40 מעלות, עם הסרבל הלבן ואהבה רבה למקצוע"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הנשיא התרגש מאד מזן הדבש החדש שהוענק לו וציין, כי עבור נחמה, מושבניקית בת למשפחת חקלאים, היה המפגש רגע חשוב ומרגש בכל שנה. "כבת משק היא אהבה את הדבש הארצישראלי עם ניחוח ההדרים וראתה בכם הגשמה של הציונות. תודה על שכיבדתם את זכרה בדבש הזה שרדיתם לזכרה", הוסיף.
הנשיא הוסיף ואמר, כי הוא שמח לפגוש את הדבוראים על אף סמיכותו של המפגש לתקופת הבחירות ואמר: "אצלנו זה תמיד 'על הדבש ועל העוקץ'. במקום שבו יש דבש אף אחד לא צריך להילחץ, גם אם יש סיבות לא רעות", צחק הנשיא.
מנכ"ל מועצת הדבש זאב מידן הודה לנשיא על אירוח המפגש ואמר: "תמיד נזכור את רעייתך נחמה ריבלין ז"ל, את החום והאהבה הרבה שהעניקה לנו בביקורנו הקודמים. מושבניקית אמיתית בלב ובנפש עד יומה האחרון. עם כל הצרות העומדות בפנינו בענף הדבש, ישנו ציבור מופלא העומד פה למולך שמצליח להתגבר בעבודה קשה, ביום ובלילה, בטמפרטורות של עד 40 מעלות, עם הסרבל הלבן ואהבה רבה למקצוע. עם הגשמים הרבים שהיו לנו השנה נותר לנו רק לאחל ולהתפלל לשנה נוספת כזו. שנה טובה ורק דבש – לך, לכולנו ולכל בית ישראל".
פסטיבל הדבש ייפתח מחר במכוורות בכל רחבי הארץ.