תכירו: "פעוטון העצים" מנוף הגליל

פרויקט סביבתי – חברתי ייחודי, מחזק את הקשר של נוף הגליל – לעצים הצומחים בעיר הטובלת בירוק. צילום: דוברות העירייה

במשתלה העירונית של נוף הגליל פועל "פעוטון מעצים" בו גדלים במחזורים של שנתיים כ – 2000 שתילי עצים צעירים, לפני עלייתם ל"גן העירוני" והעברתם לשתילה ברחבי העיר.
מדובר בפרויקט סביבתי – חברתי שמחזק את הקשר של נוף הגליל לעצים הצומחים בעיר הטובלת בירוק ועל הדרך גם חוסך סכומי כסף לא מבוטלים לקופת העירייה.
איך זה עובד? באמצעות אגף חזות העיר, העירייה מתחזקת במשך כל ימות השנה משתלה עירונית שקולטת בתחילת כל שנה כ – 2000 שתילים של עצים צעירים שעדיין לא מוכנים לשתילה. עצי הנוי – כליל החורש, אלונים וחרוב – נמסרים ידי קק"ל (ההורים של התינוקות).
עם הגעתם למשתלה העירונית, השתילים מטופלים במסירות ובמקצועיות על ידי עובדי מנהל תחום הגינון בעיר, רן שעיבי וצוות עובדי המשתלה. "אנחנו מטפלים בשתילים כמו בתינוקות, דואגים לדשן, השקיה, גיזום ואדמה מתאימה. במשך כשנתיים נמשך הטיפול במשתלה ורק אחר כך העצים "עולים לגן העירוני" ומועברים לשתילה ברחבי העיר", אומר שעיבי ומציין כי רק העצים שעוברים את מבחן מוכנות לצמיחה במרחב העירוני זוכים לעלות ל"גן העירוני" ולהישתל במרחב העירוני של נוף הגליל. המבחן כולל בדיקת חוזק הגזע הראשי, ללא סימני שבר או פצעי גיזום, וידאו ענפים בריאים ללא מחלות, חרקים, מכרסמים או כל זיהום טפילי אחר שעלול לפגוע בענפי העץ, בדיקת העלים ירוקים וחיוניים ללא סימני מחסור או נגעים, ובדיקת מערכות השורשים של השתילים ללא סימני יובש.