תכירו: מועצת העיר החדשה של העיר עפולה

מלבד הקרב על ראשות העיר, גם במועצה של בירת העמק אנו צפויים לראות פנים חדשות. המנצחת הגדולה היא ש"ס עם 3 מנדטים כשלסיעות של אבי אלקבץ, רמי יוסף ויצחק מירון שני מנדטים. הישג מרשים גם לדימה ברוק ותנועת אחדות שקיבלה 2 מנדטים. חשוב לציין שתמונת המנדטים לא סופית ונתונה לשינויים – בהתאם לספירת קולות החיילים

תוצאות הבחירות למועצת העיר עפולה מתבהרות אט אט ומהן עולה כי המפלגה שזכתה להישג המשמעותי ביותר היא ש"ס, בראשות חבר המועצה המכהן כפיר סרוסי, והרב יצחק טנג'י. 3328 מתושבי העיר מעניקים למפלגה שלושה כסאות במועצה, (נתון שיכול להשתנות, עם פרסום קולות החיילים).
המתמודדים לראשות העיר, אבי אלקבץ, רמי יוסף ויצחק מירון זכו לשני מנדטים כל אחד ושלמה מליחי ורשימת הליכוד למנדט בודד.
הפתעה נוספת בגזרת ההצבעה למועצה היא סיעת תנועת אחדות בראשות דימה ברוק שקיבלה שני מנדטים, בדיוק כמו מפלגת יהדות התורה.
קיבלו מנדט בודד: עדיאל אילוז מסיעת היזרעאלים, חביב פרץ מהציונות הדתית, ובוריס יודיס מסיעת יחד עפולה ביתנו.
מי שחברותו במועצה מתנדנדת הוא חבר המועצה איתי כהן, שכיוון לסגנות – אך לעתה עתה מוצא את עצמו מחוץ למועצה וייאלץ להמתין לקולות החיילים, לאחר שקיבל 1083 קולות.
חשוב לציין ולהדגיש כי ספירות קולות החיילים יכולה להוביל לנדידה של מנדט ממפלגה אחת לאחרת.
ומכאן לגזרת המאוכזבים: ראשית הקהילה האתיופית שבשל שיקולי אגו התפצלה לשתי רשימות, באנד בראשות דני דסטה (490 קולות) וביתא בראשות אבי דג'ן (670). יחד קיבלו הרשימות 1160 קולות, מספר שהיה מציב נציג של הקהילה במועצה וכעת הקהילה נותרת ללא נציג.
עוד מחוץ למועצה, חבר מועצת העיר לירז וזאן מנטו עפולה שניהל קמפיין לוחמני ולא זכה לאמון התושבים, כשקיבל רק 670 קולות. יהודה אלמקייס אף הוא מחוץ למועצה עם 593 קולות וגל לוי מסיעת דם חדש שקיבלה 283 קולות. צעירי עפולה קיבלו 258 קולות.

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|