תכירו: ה"בייבי-חוט" ממגדל העמק שיגן על הפעוטות בימי הקיץ

יצירתיים, חושבים מחוץ לקופסא ופרקטיים: קבוצת המנהיגות של בית הספר "אורט רוגוזין" המציאו פטנט פשוט שעשוי מחוט גמיש ושני קליפסים שמטרתו לתת פתרון לתופעה הכאובה של שכחת ילדים ברכבים בימי הקיץ החמים

בבית הספר "אורט רוגוזין" מגדל העמק פועלת כבר 4 שנים קבוצת מנהיגות שמטרתה לקדם יוזמות חברתיות לרווחת קהילת בית הספר בפרט ותושבי העיר בכלל. בתחילת שנת הלימודים העלו חברי קבוצת המנהיגות יוזמות שהם מעוניינים לקדם ואחת מהן הייתה לנסות ולמצוא פתרון לתופעה הכאובה של שכחת תינוקות ברכב.
חברי הקבוצה ביקשו לפתח כלי קל, זול, נגיש ואפקטיבי שיציע פתרון ויסייע להגביר את המודעות לתופעה כה מצערת. הם החליטו לקחת חוט גמיש וחזק שלשני קצותיו חיברו שני קליפסים (שאקלים) שיתחברו מצד אחד לכיסא של התינוק ובצד השני לבגד של הנהג. כך לא ניתן לצאת מהרכב כל עוד לא מנתקים את הקליפס מהבגד.

הבייבי חוט כפי שהוא נראה בתוך הרכב
הבייבי חוט כפי שהוא נראה בתוך הרכב

כצעד ראשון ייצרו התלמידים 200 ערכות הכוללות את "הבייבי-חוט" עם דף הוראות וכן פתק קטן ועליו הכיתוב "אמא ואבא אל תשכחו אותי" לתלייה על המראה. לאחר מכן הפיקו יום חשיפה במהלכו פקדו את הפארקים העירוניים, גני הילדים והפעוטונים וחילקו להורים הצעירים את הערכות ופלאיירים עם הסבר על התופעה והדרכים להתמודד איתה.
התושבים בירכו את התלמידים על היוזמה המבורכת וחלקם אף זכו לחיבוק חם. קלרה קוחן, רכזת קבוצת המנהיגות, אמרה: "התרגשתי לראות את התלמידים מלאי גאווה מספרים בלהט להורים על הפטנט שפיתחו. זוהי מנהיגות אמיתית, הם העניקו את ההמצאה שלהם לתושבים וקיבלו בתמורה פרגון והערכה".


אחת היוזמות הגיעה מתלמידת יב לפני כ-3 שנים – תלמידה אשר סבלה מהפרעות אכילה, הייתה בטיפול וחזרה לחיים הנורמטיביים. התלמידה פנתה לקבוצת מנהיגות וביקשה לסייע לה להעביר סדנאות לכל השכבות בבית הספר כדי להגביר מודעות לתופעה זו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• נעים להכיר: קבוצת מנהיגות- אורט רוגוזין מגדל העמק

באורט רוגוזין פועלת כבר 4 שנים קבוצת מנהיגות שמטרתה להצמיח דור חדש של מנהיגים צעירים אשר ישמשו סוכני חברות בקהילה. לקבוצה מתנדבים ילדים אשר רוצים לתרום ולהתנדב למען הקהילה ולהוביל יוזמות חברתיות שונות לרווחת קהילת בית הספר בפרט והישוב בו החיים בכלל. במהלך השנה נפגשת הקבוצה למפגשים קבועים אחת לשבוע עם הרכזת יזמות ומנהיגות קלרה בוחטה (קוחן) ובמסגרתם לומדים כיצד להיות מנהיגים בקהילה, רוכשים כלים יישומיים, דנים על התחומים בהם יש ליזום פרויקטים על מנת לתרום ולשפר את החיים בקהילה.
הקבוצה מזהה את הצורך ופועלת למענו. התלמידים מובילים את היוזמות על כל שלביהן: גיבוש היוזמה, תכנונה ויישומה בשטח. חברי קבוצת מנהיגות אוספים את הרעיונות מחבריהם בבית הספר, בשכונה, מקרוביהם ומביאים את זה למפגשים הקבוצתיים. מספר יוזמות הופעלו בהצלחה רבה בשנים הקודמות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אחת היוזמות הגיעה מתלמידת יב לפני כ-3 שנים – תלמידה אשר סבלה מהפרעות אכילה, הייתה בטיפול וחזרה לחיים הנורמטיביים. התלמידה פנתה לקבוצת מנהיגות וביקשה לסייע לה להעביר סדנאות לכל השכבות בבית הספר כדי להגביר מודעות לתופעה זו.
יחד עם קבוצת מנהיגות תכננה סדנאות, יצרה קשר עם אנשים שונים והעבירה עם קבוצת מנהיגות סדנאות לכל שכבה ושכבה בבית הספר. יוזמתה זכתה להצלחה רבה ופורסמה בעיתונות הארצית. מאות תלמידים הגיבו על היוזמה בפייסבוק בטענה שהיוזמה עזרה להם מאוד להתמודד עם הבעיה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יוזמה נוספת- תרומת שיער לחולי סרטן. חברי קבוצת מנהיגות יזמו יום בו תושבי מגדל העמק הלכו למספרות ותרמו את שיערם למען חולי סרטן. על מנת לקדם יוזמה חברי קבוצת מנהיגות היו צריכים לתכנן היטב, ליצור קשר עם כל המספרות בעיר, לפרסם את היוזמה בעיר כדי שהתושבים יגיעו למספרות, ליצור קשר עם האגודה למען חולי סרטן וכו' . כלומר, יישמו את הכישורים המנהיגותיים אותם רכשו במהלך המפגשים.
יוזמה נוספת היא כאמור ה"בייבי חוט"