תזונת כלבים בחגים: עשרת המאכלים האסורים להולכים על ארבע

במיוחד עכשיו בתקופת החגים, כאשר רבים מארחים משפחות עם כלבים או מתארחים עם הכלבים בבתים זרים ובמקומות לא מוכרים, כדאי לדעת וליידע את האחרים שיש 10 מאכלים וחומרים מסוכנים לכלבים שיכולים לגרום להם לנזק בריאותי בלתי הפיך ולעיתים אף לסכנת חיים. צילום: רנו רודריגז, פריאימג'ס

כל אוהבי החיות יודעים כמה קשה להגיד לא לפנים החמודות שמסתכלות אלינו בעיניים מתחננות ומבקשות את מנת הפינוק היומית שלהם, אבל לעיתים הפינוק הזה יכול לגרום לכלב נזק בריאותי בלתי הפיך.
בארגון הרופאים הווטרינריים ברשויות המקומיות מסבירים כי חלק גדול מהמאכלים המוגשים בחגים אינם מיועדים לכלבים ועלולים להזיק להם באופן חמור. כך לדוגמה, מערכת העיכול של הכלבים אינה מצליחה לעכל מזון מתובל ולכן צריכה של מזון כזה עלולה לגרום להם להקאות ואף למחלות.

• 10 המאכלים והחומרים המסוכנים לכלבים

שוקולד. אז נכון, הם אוהבים שוקולד וחלקם יודעים לבקש מאוד יפה, אבל שוקולד עלול לגרום לתגובה עצבית מסוכנת (במיוחד שוקולד מריר).
בצל. אכילת בצל מעלה את הסיכויים לסבול מאנמיה, מחלה שקשה לזהות ולאבחן ללא בדיקות מקצועיות. שום. עלול לפגוע בתאי הדם האדומים ולגרום לאנמיה.
אלכוהול. משקאות ומאכלים המכילים אלכוהול אינם טובים לכלב. לאלכוהול יש השפעה על הכבד ועל המוח, בדיוק כמו אצל בני האדם. גם כמות מעטה של אלכוהול יכולה להיות הרסנית לכלב ולגרום להקאות, שלשול, פגיעה במערכת העצבים, בעיות קואורדינציה, בעיות נשימה ועד למוות. חשוב לזכור! ככל שהכלב קטן יותר כך ההשפעה גדולה ומסוכנת יותר.
ענבים וצימוקים. גם כמות מעטה יכולה לגרום לכלב לחלות ובמקרה קיצוני להוביל לאי ספיקת כליות. הקאות מרובות הן אחד הסימנים המוקדמים למחלה שמאוחר יותר מתווספים לה תסמינים של דיכאון.


הסוכר, כמו אצלנו בני האדם, יכול לגרום לעלייה במשקל, לבעיות שיניים ואף לסוכרת. ממתיקים מלאכותיים המכילים קסיליטול, יכולים לגרום להיפוגליקמיה (רמת סוכר נמוכה בדם) ולאי ספיקת כבד חריפה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פטריות יכולות לגרום לבעיות חמורות אצל הכלבים כגון בעיות עיכול, הקאות ולנזק בכבד ובכליות. בזמן שמטיילים עם הכלב יש לשים לב אם הוא מרחרח פטריות ולמנוע ממנו לאכול אותן.
אגוזים ושקדים,  מזונות אסורים בשל סכנת חנק. כמו כן, בחלק מהאגוזים הקליפה מכילה חומרים רעילים. אכילת שוקולד עם אגוזים מחריפה את הסכנה ועלולה לגרום למוות.
גלעיני אפרסמון, אפרסק ותמר יכולים לגרום אצל כלבים קטנים לסתימת מעיים. כמו כן, בחרצן של האפרסק והתמר יש ציאניד, חומר מסוכן ורעיל לכלבים וגם לבני האדם.

• תרופות

אסור לתת לכלבים תרופות המיועדות לבני אדם. הקפידו לאחסן את התרופות הרחק מהישג ידם של הכלבים. מרכיבים כמו פרצטמול או איבופרופן יכולים לגרום למוות.

• סוכר וממתיקים מלאכותיים (קסיליטול)

הסוכר, כמו אצלנו בני האדם, יכול לגרום לעלייה במשקל, לבעיות שיניים ואף לסוכרת. ממתיקים מלאכותיים המכילים קסיליטול, יכולים לגרום להיפוגליקמיה (רמת סוכר נמוכה בדם) ולאי ספיקת כבד חריפה.