"שש שנים ארך המסע שלי לדיפלומה, שש שנים של התמודדות"

שש שנים לאחר שהחל את המסע אל תואר בהנדסה אזרחית – השלים אפרים כהן מתל תאומים את המשימה במכללה הטכנולוגית נוף גליל. "לא ויתרו לי ולא ויתרו עליי ועל כך תודתי הגדולה להם", הוא אומר. צילום: אלבום פרטי

שש שנים לאחר שהחל את המסע אל תואר בהנדסה אזרחית – השלים אפרים כהן מתל תאומים את המשימה במכללה הטכנולוגית נוף גליל.
"לא ויתרו לי ולא ויתרו עליי ועל כך תודתי הגדולה להם", הוא אומר
תמונה:cohen
כיתוב: אפרים על רקע הפרויקט אותו מנהל. צילום: אלבום פרטי
מאת מערכת עמקניוז
יש רגעים בהם חש האדם רגע מזוקק של התעלות, רגע אליו מתנקזות כל הרגעים שהרכיבו את תחנות חיו במסע אל התוצאה המקווה. כזה היה הרגע בו סיים, אפרים כהן בהצלחה את ההגנה על הפרויקט שלו במגמת הנדסה אזרחית במכללה הטכנולוגית נוף הגליל.
לפני שש שנים החל כהן, 33, בן היישוב תל תאומים, את המסע אל הדיפלומה. כהן שירת בשירות קבע ביחידה מובחרת של משטרת ישראל, ותוך כדי השירות התובעני והמשמעותי החל ללמוד במכללה הטכנולוגית נוף הגליל הנדסה אזרחית.
"התחלתי ללמוד במכללה אך התברר לי מהר מאוד כי הרעיון הזה תובעני מידיי וכמעט שאינו בר מימוש. היה קשה אך לא הרמתי ידיים. פרשתי משירות הקבע והתגייסתי למשמר בתי המשפט, הוצבתי בהיכל המשפט בנוף הגליל וכך יכולתי להמשיך ללמוד במכללה", מספר כהן אשר המשיך להתמודד בעקשנות ובהתמדה רבה עם האתגרים בלימודים גם בשל לקות למידה בה אובחן.
"עבדתי בבוקר ולמדתי במכללה בלימוד ערב, רעייתי רעות תמכה בי לאורך כל הדרך, מעט לפני תחילת המסע נולד הבן הבכור הראל סימן טוב ותוך כדי הלימודים נולדה הבת עלמה. שום דבר בלימודים לא בא לי בקלות, עבדתי ממש קשה, מעת לעת חלפה במהירות המחשבה למה אני צריך את זה, אבל היא חלפה מהר מאוד. במכללה מצאתי את סגנית מנהלת בית הספר להנדסאים, אריאלה דוייטש, שהאמינה בי, בכל פעם הושיטה לי יד תומכת, עודדה ולא ויתרה עליי. ממבחן למבחן מצבי השתפר וההישגים עלו. אני מבקש להודות גם למרצה סמי ג'ראייסי אשר האמין בי מאוד ותמיד היה במקום עבורי."
אפרים, העובד בתפקיד מנהל מחלקת בדק בחברה קבלנית, עבר בהצלחה הגנה על פרויקט הגמר שלו אשר היה תכנון שכונה בת ארבעה בתים דו משפחתיים.
"מאוד התרגשתי שמנכ"לית המכללה, מרב ששון אמויאל, הגיעה לצפות בי בהגנה על הפרויקט, זו בהחלט הייתה מחווה מרגשת שנסכה בי עוד כוח ואמונה בהצלחתי", סיכם כהן והוסיף: "שש שנים ארך המסע שלי לדיפלומה, שש שנים של התמודדות, היום אני יודע שכל רגע במאבק האישי שלי היה שווה."

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|

תוכנית 'הזנק להנדסאים' במכללה הטכנולוגית נוף הגליל מעניקה לסטודנטים מעטפת ייחודית

|