"שקד בני האהוב, היית אדם ישר, הגון, אוהב את הבריות, אציל נפש"

מגדל העמק אבלה על נפילתו של סמל שקד דהן ז"ל. שמעון אביו, תושב מגדל העמק אמר בסוכת האבלים: "השקדיה תמשיך לפרוח בעקבותך שקד. עת לנטוע ועת לעקור. נעקרת שקד אך השארת משפחה, אחים, חברים וחברות שימשיכו לנטוע את זכרונך לעד"

ראש העיר אלי ברדה והאלוף (במיל׳) מאיר כליפי, בן במגדל העמק, בניחום אבלים אצל משפחת דהן

דובר צה"ל פרסם אמש כי סמל שקד דהן נפל במתקפת החמאס האכזרית בשביעי לאוקטובר וכי גופתו חטופה ומוחזקת בידי ארגון הטרור הרצחני.
מותו נקבע ע"י הרב הצבאי הראשי על בסיס מידע מהימן ולאחר בחינת כלל הממצאים. סמל דהן ז״ל, בוגר בית הספר החקלאי ״כדורי״, אהב לנגן בגיטרה, לשחק כדורגל, לעודד את מכבי חיפה ולבלות עם הוריו, אחיו עומרי, עדן, תומר, עידו והחברים. הוא בלט באישיותו כאציל נפש, עניו וצנוע, בתכונתו להתנדב ובאהבת הארץ והזולת.

סמל שקד דהן ז"ל
סמל שקד דהן ז"ל

שמעון, אביו של שקד, ספד לבנו בסוכת האבלים בבית הכנסת "סמוכה״ במגדל העמק: "שקד, בני האהוב, היית אדם ישר, הגון, אוהב את הבריות, אציל נפש. שלושה ימים לפני "השבת השחורה" נזכרת ואמרת, אבא, אני לא אשכח לקנות לך את הבושם האהוב עליך ליום הולדתך ב- 12.10. ידעתי מהבעתך התמימה והמקסימה שלא תשכח. השקדיה תמשיך לפרוח בעקבותיך שקד. עת לנטוע ועת לעקור. נעקרת שקד אך השארת משפחה, אחים, חברים וחברות שימשיכו לנטוע את זכרונך לעד. מים רבים לא יכבו את האהבה אליך. תנוח על משכבך, על כתר זר השקדיה".
ראש העיר, אלי ברדה המכיר מילדותו את משפחת דהן המוכרת כמשפחה מכובדת וחשובה שנמנו על מייסדי העיר המציינת השנה 70 שנה להקמתה, אמר: "שקד הי"ד נפל כגיבור במלחמת "חרבות ברזל". משפחת מגדל העמק כואבת ואבלה יחד עם משפחת דהן על נפילתו בקרב של שקד הי״ד ושולחת למשפחה חיבוק מנחם, מחזק ותומך, יהי זכרו של סמל שקד דהן נצור בלבנו לעד״. ברדה גם הקדיש לשקד ולכל הנופלים והנרצחים קטע משירה של חוה אלברשטיין ״החיטה צומחת שוב״:  ״זֶה לֹא אוֹתוֹ הָעֵמֶק, זֶה לֹא אוֹתוֹ הַבַּיִּת, אַתֶּם אֵינְכֶם וְלֹא תּוּכְלוּ לַשּׁוּב הַשְּׁבִיל עִם הַשְּׁדֵרָה, וּבַשָּׁמַיִּם עַיִּט אַךְ השקדיה / הָחִטָּה צוֹמַחַת שׁוּב״.