שנת מאסר בפועל לנאשם שהסית ברשת לטרור

הנאשם, תושב האזור, פרסם פרסומי דברי שבח, אהדה או קריאה לעזרה, או תמיכה בארגון טרור. "הסתה בעלת אופי לאומני כפי שביטא הנאשם בפרסומיו, חותרת תחת אושיות החוק והיסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל", נכתב בגזר הדין. המחשה: צילום ע"י מיגאל יוגאלדה, פריאימג

סגנית נשיא בית המשפט השלום בחיפה, השופטת אורית קנטור גזרה אמש שנת מאסר על נאשם מהאזור שהורשע בעבירות של הסתה לאלימות או טרור, תמיכה בארגון טרוריסטי, והסתה לגזענות. במהלך התקופה המתוארת בכתב האישום החזיק הנאשם חשבון ברשת החברתית פייסבוק וחשבון ברשת החברתית אינסטגרם.
הנאשם פרסם באינסטגרם ובפייסבוק בהזדמנויות רבות פרסומים ובהם קריאה לעשיית מעשה אלימות או טרור, דברי שבח, אהדה ואלימות למעשי אלימות או טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו. כמו כן פרסם הנאשם פרסומי דברי שבח, אהדה או קריאה לעזרה, או תמיכה בארגון טרור ופרסם פרסום במטרה להסית לגזענות. כלל פרסומי הנאשם בפייסבוק היו פתוחים בפני כלל חבריו של הנאשם שמספרם עמד על כ-211 חברים שנחשפו לתכנים שפרסם וכלל פרסומי הנאשם באינסטגרם היו פתוחים בפני כלל העוקבים של הנאשם שמספרם עמד על 223 עוקבים, אשר נחשפו לתכנים שפרסם והיו פתוחים לכל מי שנכנס לדף האינסטגרם של הנאשם.


על פי עובדות כתב האישום מדובר ב-21 פרסומים, כפי שציינה בצדק ב"כ המאשימה אין להקל ראש בפוטנציאל הנזק המצוי בעצם פרסום הפרסומים המסיתים

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הנאשם העלה לאינסטגרם ולפייסבוק תמונות וסרטונים אשר זכו לחשיפה ואשר היוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באמצעות הבעת תמיכה באופן סמלי וגלוי באמצעות סימני חיבוב "לייק" וכן באופן מילולי גלוי באמצעות "תגובה".
בכך נחשפו אנשים נוספים לתכנים שפרסם הנאשם בעמודי האינסטגרם והפייסבוק שלו.
בגזר הדין נכתב: "הערכים החברתיים שנפגעו כתוצאה ממעשיו של הנאשם הם ערך קדושת חיי האדם וערך השמירה על שלטון החוק כאשר הסתה בעלת אופי לאומני כפי שביטא הנאשם בפרסומיו, אכן חותרת תחת אושיות החוק והיסודות הדמוקרטיים של מדינת ישראל. אכן, החוק מגן על חופש הביטוי של כל אדם, מלבד כאשר ההתבטאויות קוראות לאלימות, גזענות, טרור, תמיכה בארגון טרור, שאז מדובר במעשים המנוגדים לחוק.
מדובר בעבירות הפוגעות בערך השמירה על שלום הציבור ובטחונו ויש בהן פוטנציאל ממשי לסיכון כלל הציבור, שכן הן מסיתות לאלימות. אשר למידת הפגיעה – על פי עובדות כתב האישום מדובר ב-21 פרסומים, כפי שציינה בצדק ב"כ המאשימה אין להקל ראש בפוטנציאל הנזק המצוי בעצם פרסום הפרסומים המסיתים הנ"ל נוכח נסיבות התקופה בה פורסמו".
השופטת קנטור כתבה בגזר הדין: "בהתחשב בגילו הצעיר של הנאשם, מצאתי לנכון להטיל עונש המצוי ברף הבינוני תחתון של המתחם. אני גוזרת על הנאשם מאסר לתקופה של 12 חודשים שיחושבו מיום מעצרו".