"שי ואיתן התגייסו למילואים מתוך רצון לתרום לעם ישראל ולמדינה, ולא שבו"

עצב וכאב רב נפל בימים האחרונים על הקיבוצים עין הנצי"ב ושדה אליהו – עם היוודע דבר נפילתם של רס"ל במיל שי אוריאל פיזם ורס"ר במיל' איתן נאה. שי, הספיק להיות אבא לירדן אורי במשך 20 ימים בלבד. ירדן הקטנה שלא תזכה להכיר את אביה, אבל בוודאי תשמע סיפורים רבים על האיש שהיה. חבריו ובני משפחתו של איתן מספרים כי איתן היה אדם טוב לב ויפה תואר – שהיה נערץ על ידי חניכיו ופקודיו. צילום: דובר צה"ל

רס"ל במיל שי אוריאל פיזם ז"ל מקיבוץ עין הנציב

אבל כבד נפל על עמק המעיינות ביום שישי האחרון עם היוודע דבר נפילתו של שי אוריאל פיזם מקיבוץ עין הנציב ברצועת עזה, וביום ראשון כשהגיעה הודעה מרה נוספת עם נפילתו של איתן נאה מקיבוץ שדה אליהו.
העמק הוא קטן, הישובים סמוכים, ואווירה משפחתית חזקה שוררת באיזור. ההודעות על נפילת שני החללים תופסות את תושבי העמק, כמו גם את עם ישראל כולו בימים קשים ודואבים, נפגשים פעם אחר פעם בהלוויותיהם של הצעירים, בני העמק.

• איש רב פעלים

הלוויתו של שי אוריאל פיזם ז"ל, נערכה במוצאי שבת. שי נולד וגדל בקיבוץ עין הנציב, למד בישיבת הר עציון ובנווה שמואל, עבד בעבר בגד"ש הקיבוץ, ולפני שנתיים השתחרר משירות סדיר בשריון.
ההספדים הרבים בהלוויה, הסיפורים על האיש שהיה, חושפים איש צעיר, מרשים, רב פעלים, מוכשר, חכם מצחיק ואהוב עד מאוד, אוהב אדם, אדמה ועם ישראל, שעוד נכונה לו דרך מרחיקת לכת. שי, הספיק להיות אבא לירדן אורי במשך 20 ימים בלבד. ירדן הקטנה שלא תזכה להכיר את אביה, אבל בוודאי תשמע סיפורים רבים על האיש שהיה.
רס"ל שי אוריאל פיזם, היה מפקד טנק בחטיבה 401, גדוד 9, בן 23 בנופלו בקרב. בן לכרמית ושמעון, אח לראם, אדוה וצרי, נשוי למעיין, בת הקיבוץ, שיחד בנו את ביתם באלון שבות, שם למד והיה מדריך בישיבה התיכונית.
השבת של השביעי באוקטובר תפסה את שי ומעיין בביקור משפחתי בעין הנציב. שניהם גויסו באופן מיידי למילואים. שי לשריון ומעיין לחיל האוויר. מעיין שירתה במילואים עד השבוע ה 38 להריונה, וחזרה הביתה לעין הנציב ללדת. שי הגיע ללידה המרגשת, ואחרי כשבועיים חזר לשטח הלחימה, ממנו לא שב.

רס״ר במיל׳ איתן נאה ז"ל
רס״ר במיל׳ איתן נאה ז"ל

הלווייתו של רס"ר במיל' איתן נאה בן 26 משדה אליהו, לוחם ביחידת דובדבן עוצבת הקומנדו, אשר נפל בקרב ברצועת עזה התקיימה אמש בקיבוץ בו התגורר. איתן ז"ל, נולד בשדה אליהו, דור רביעי למייסדי הקיבוץ. הוא למד בבית ספר שק"ד, היה חניך ומדריך בבני עקיבא, שאהב לשחק כדורסל. עם סיום התיכון למד כשנתיים במכינת עלי, שלאחריה התגייס ושירת ביחידת דובדבן. עם תום השירות צעד על שביל ישראל במשך כחודשיים, ואחר כך יצא לטיול הגדול בדרום אמריקה. כשחזר לקיבוץ, עבד בחקלאות ותכנן להתחיל את לימודיו האקדמיים במכינה בירושלים.
חברים ובני משפחה מספרים כי איתן היה אדם מקסים, טוב לב ויפה תואר שהיה נערץ על ידי חניכיו ופקודיו. הוא נהרג כתוצאה מפיצוץ מטען וירי לעבר כוחות צה"ל בדרום רצועת עזה. השאיר אחריו הורים, אח ואחות.
יורם קרין, ראש המועצה האזורית עמק המעיינות אומר: "אבל כבד נפל על העמק ועל יישובינו. בכל יום מחדש חששנו מההודעות שתגענה לכאן כשרבים מבנינו לוחמים ברצועת עזה, ופרוסים לאורך גבולותיה של מדינת ישראל. שי ואיתן – התגייסו למילואים מתוך רצון להמשיך לתת ולתרום לעם ישראל ולמדינה, ולא שבו. אנו מחבקים בשעה קשה זו את המשפחות ואת הקהילות, ומייחלים ומתפללים לשובם של כל בנינו ובנותינו הביתה בשלום."