שיש טבעי או פורצלן? מה משתלם יותר למטבח שלכם

שיש גרניט פורצלן – מה זה בדיוק, ומה יתרונותיו? צילום: canva

ישנם סוגים שונים של שיש טבעי למטבח שנבדלים זה מזה במראה, בחוזק ובעמידות כשאחד מסוגי השיש הטבעיים והפופולריים ביותר שישנם הוא שיש גרניט. גרניט הוא סלע טבעי שנחשב לעמיד במיוחד ובעל עיצוב מרהיב ולא בכדי הוא הסוג הראשון שעולה כשמחפשים שיש טבעי.
לשיש גרניט יש יתרונות רבים שהופכים אותו לבחירה הפופולרית עבור המטבח שלכם, עם זאת מכיוון שהמשטח כולו מיוצר מאבן טבעית, המחיר שלו יקר יחסית לחלופות בשוק. לכן אם אתם מחפשים אפשרות יותר משתלמת, אך מבלי לוותר על המראה הייחודי של האבן הטבעית, מומלץ שתבדקו את האפשרות של גרניט פורצלן.

• גרניט פורצלן – מה זה בדיוק?

גרניט פורצלן הוא אחד החומרים המובילים מבין סוגי שיש למטבח היותר מבוקשים בשנים האחרונות והוא מציע שלל תכונות שהופכות אותו לבחירה אופטימלית עבור מטבחים שונים.
בניגוד למשטח גרניט המופק מסלע טבעי, גרניט פורצלן הוא חומר סינטטי שמייצרים אותו על ידי דחיסת מינרלים וחומרים אחרים בלחץ גבוה ובטמפרטורות שיכולות להגיע ליותר מ-1,000 מעלות, כאשר בתום התהליך מתקבל משטח שנראה כמו שיש טבעי וכולל תכונות עמידות מעולות.
מכיוון שזהו חומר מעשה יד אדם, האיכות של המשטח תלויה ברוב המקרים ביצרן ובשיטות הייצור, עם זאת כאשר בוחרים במותג איכותי, גרניט פורצלן הופך לאלטרנטיבה מובילה עבור משטחי שיש למטבח, כמו גם עבור חיפוי קירות ואפילו ריצוף.

•היתרונות של גרניט פורצלן

לגרניט פורצלן יש כמה יתרונות שהופכים אותו לאפשרות שכדאי לקחת בחשבון:

  • עמידות גבוהה בפני חום – זהו חומר מאוד עמיד בפני חום, גם כאשר מדובר בטמפרטורות קיצוניות. מה שמאפשר לכם להניח על המשטח תבניות שיצאו מהתנור או סירים חמים ללא חשש.
  • עמידות לשחיקה ושריטות – משטחי גרניט פורצלן ידועים בחוזק שלהם, כך שמעבר לעובדה שהם עמידים בפני שחיקה, תוכלו גם לחתוך את המזון ישירות עליהם ולא לדאוג משריטות.
  • ניקיון קל ופשוט – יתרון נוסף נוגע לתחזוקה. אם אתם מודאגים מהיווצרות כתמים, כמו שיכול לקרות במשטחים סינתטיים, עם גרניט פורצלן הסיכוי להיווצרות כתמים נמוך הרבה יותר, שכן זהו חומר דוחה כתמים שמאוד קל לנקות ולשמר.
  • עיצוב דמוי שיש – גרניט פורצלן נראה מש כמו שיש טבעי ואמיתי, אך מה שמיוחד בו הוא העובדה שמיוצר במפעל, מה שאומר שיש לכם הרבה יותר גמישות מבחינה עיצובית. כך בקלות תוכלו להתאים בין עיצוב המשטח לבין הסגנון ששולט בבית שלכם.

•כיצד להגיע לבחירה הנכונה ביותר עבורכם?

כדי להגיע לבחירה המשתלמת ביותר, עליכם קודם כל לבחון מהו התקציב שעומד לרשותכם. כאשר אתם יודעים מה התקציב שתוכלו להוציא על משטח למטבח, יהיה לכם קל יותר לסנן את המשטחים שלא נמצאים במסגרת התקציב. העובדה שישנם משטחי גרניט פורצלן שנראים כמו שיש אמיתי ומציעים תכונות מעולות ורמת עמידות גבוהה במחירים משתלמים הרבה יותר, ללא ספק הופכת את הבחירה ליותר פשוטה ומגדילה את טווח האפשרויות שיש לכם.
מכיוון שלא כל המשטחים נוצרו זהים, כן כדאי לעשות שיעורי בית ולקנות שיש מספק איכותי שמציע לכם משטחי גרניט פורצלן ברמה גבוהה, ויכול להציע לכם אחריות מלאה,  ייעוץ והתאמה אישית לאופן השימוש במטבח.
דבר נוסף שיש לשים עליו דגש הוא אופן השימוש במטבח. במידה ואינכם משתמשים במטבח הרבה תוכלו להסתדר עם סוגים של שיש למטבח שרמת העמידות שלהם נמוכה יותר, אולם אם אתם נוהגים לבשל הרבה ולארח, כן כדאי לבחור במשטח איכותי ועמיד שייתן מענה לאופן שבו אתם נוהגים להשתמש במטבח, כך שישמש אתכם על הצד הטוב ביותר.