שירותי הדם של מד"א יערכו היום התרמות דם באחוזת ברק ובנוף הגליל

בשירותי הדם של מד"א קוראים לציבור ובעיקר לבעלי דם מסוג O ו- RH שלילי, לבוא ולתרום דם*
צילום: מד״א

עקב הצורך המשמעותי בדם וכחלק מההערכות, בשירותי הדם של מד"א קוראים לציבור לבוא ולתרום דם. חשוב לזכור כי לדם אין תחליף וכי כל מנת דם יכולה לסייע להציל את חייהם של שלושה חולים או פצועים שזקוקים לעירויי דם. אנשים בעלי דם מסוג O מהווים 35% מכלל תורמי הדם בישראל, ונחשבים לתורמי הדם האוניברסליים-היות שניתן לתת את מנות הדם שתרמו לכל מי שזקוקים לקבל עירוי דם להצלת חייהם, גם בעת הצורך בעירוי דם דחופים, ללא ידיעת סוג הדם של המטופל/ת.
התרמות הדם יערכו ביישוב הקהילתי אחוזת ברק: במזכירות היישוב; משעה 08:30 עד 13:30.
ובנוף הגליל: מתחם דודג' סנטר במרכז המתחם מול סופר פארם משעה 08:30 עד 13:30.
לפני הגעה למקום ההתרמה רצוי להתעדכן מראש מכיוון שעלולים לחול שינויים במקומות ההתרמה ו/או במועדי התרמות הדם באתר האינטרנט של מד"א בכתובת http://www.mdais.org/dam בטלפון 03-5300400.
המעוניינים להזמין צוות מתרימים לקבוצות מארגנות (מעל 30 אנשים) בשכונות המגורים ובמקומות העבודה יכולים לפנות בנושא לשירותי הדם של מד"א בטלפון 03-5300400.
סמנכ"ל שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער:* "החולים והפצועים זקוקים, במיוחד בתקופה זו של מלחמת 'חרבות ברזל', לקבלת מנות דם כטיפולים מצילי חיים. בכדי לענות על דרישות בתי החולים וצה"ל, לספק דם למטופלים השונים ולשמור על מלאי הדם הנדרש שירותי הדם של מד"א נדרשים להתרים לפחות 1,000 תורמי דם מתנדבים בכל יום, ומבקשים מכל מי שיכול להגיע לאחת מנקודות ההתרמה של מד"א ולתרום דם להצלת חיים".