שיעור בנתינה

צחי וייס, מנהל הגרעין התורני בנוף הגליל תרם כליה מגופו לאב לחמישה, והוא נאלץ להיעדר מטקס חלוקת תעודות הסיום של קורס הדירקטורים בו השתתף במכללה הטכנולוגית נוף הגליל. בשבוע שעבר המעגל נסגר במפגש מרגש עם המנכ"לית מרב ששון אמויאל. צילום: טליה בן סבו

בטקס הענקת תעודות סיום של קורס הדירקטורים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, בו השתתפו כל הבוגרים, בלט בהיעדרו אחד המשתתפים, צחי וייס. אבל ההיעדרות הזו נבעה מסיבה מרגשת ויוצאת דופן.
וייס, מנהל הגרעין התורני בנוף הגליל היה באותה שעה מאושפז בבית החולים לאחר שעבר תהליך ארוך של כעשרה חודשים, אשר שיאם היה תרומת כליה לאדם זר, תרומה על בסיס אלטרואיסטי- הלכה למעשה.
מרב ששון אמויאל, מנכ"לית המכללה, נפעמה ממעשה התרומה ומכל התהליך הארוך שעבר צחי עד לרגע בו הושתלה כלייתו בגופו של אדם זר. "זהו ללא ספק מעשה מיוחד ואצילי, מעשה של הצלת חיים ללא שום כוונת רווח או קבלת תמורה, מעשה מיוחד מתוך אהבת האדם וקדושת החיים ואין לו לאדם בעולמנו ערך נשגב מזה", אמרה.
וייס הודה על קבלת הפנים ושיתף במעט בצניעותו על הצטרפותו למשפחת 'מתנת חיים' – עמותה מיסודו של הרב יהושוע הבר ז"ל אשר אין לה אח ורע בעולם. העמותה מובילה תהליך תרומה אלטרואיסטי למען חולים קשה הנדרשים לטיפולי דיאליזה קשים מאוד.
"אני כל כך שמח על הזכות שנפלה בחלקי, זכיתי לתמיכה מלאה של רעייתי, משפחתי והוריי בביצוע ניתוח זה. שעתיים טרם הניתוח פגשתי במקבל הכליה הנרגש אשר הגיע למיטתי עם רעייתו וחמשת ילדיו הבוגרים. חודש אחרי הניתוח והצלחתי לעזור לאדם אשר קיבל את חייו במתנה" סיכם וייס.
חודש אחרי ההשתלה, מנכ"לית המכללה הזמינה את וייס להענקת תעודת הסיום. "זו ללא ספק תעודה לחיים, מעשה אצילי במיוחד הצלת חיים. אני גאה שאדם כמוך השתתף בקורס החשוב", סיכמה ששון אמויאל.