שיא השפלות: קופות צדקה נגנבו בעפולה

הפעיל החברתי יוסי לוי הבחין השבוע כי גנבים חסרי לב גנבו קופות צדקה של עמותת "פת חנה". מהכסף שנאסף בקופה היה אמור להירכש מזון עבור משפחות מאוכלוסיות מוחלשות

יוסי לוי, יושב ראש עמותת "פת חנה" נדהם לגלות בראשית השבוע כי קופות צדקה שהוא הציב נגנבו ככל הנראה על ידי גנבים שפלים.
הקופות נגנבו בשוק הישן, במושב בעמק ובשלושה מקומות בעפולה עלית.
"הם גונבים גם קופות צדקה. עצוב. מיום ראשון בבוקר ועד בוקר יום שני נגנבו שלוש קופות צדקה של עמותת פת חנה. כל 10 אגורות וכל שקל שבקופות אמור לעזור למשפחות בחג. למה השפלות הזו ?", כתב לוי בפוסט בפייסבוק.
לוי הוסיף: ״סה"כ נגנבות עשרות קופות בשנה וזה כבר מגיע לאלפי שקלים. שיהיה ברור, מחזור הקופות הוא 25% מהכנסות העמותה השנתית בכספים להוציא תרומות שוות כסף", אמר השבוע לוי.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לוי: "הגניבה לפני החג היא בעיקר מוראלית, כי הסכום שנגנב הוא פעוט ובעקבות הפרסום בפייסבוק צעיר תושב גבעת המורה שהעניין כאב לו יצר עימי קשר והביא תכולת שתי קופות שהוא מייחד לצדקה בביתו שערכן הכספי הוא יותר מכפול מסך הגניבה. גניבת קופות באופן כללי מכל העמותות והארגונים אינו דבר חדש והוא שכיח מאוד. בתי העסק לא חייבים לנו כלום הם עושים לנו טובה שהקופות נמצאות בעסק שלהם והם לא אמורים לשמור או להיות אחראים. מגיעה להם תודה שהם מסכימים להציב קופות צדקה אצלם. נקווה שאותם אנשים שלקחו את הקופות יפסיקו מהנוהג הפסול".
הכסף שנאסף בקופות היה אמור לשמש ציבור רחב מאוכלוסיות מוחלשות בעיר, בין היתר עבור רכישת מזון לחגי תשרי הקרובים.