שוקלים ללמוד תואר שני? באלו מקצועות כדאי לכם לעשות זאת!

שוקלים להירשם ללימודי תואר שני? חשוב שתכירו מספר תחומים, בהם התואר יאפשר לכם ליהנות מקשת רחבה של יתרונות. צילום: pexels.com

אם אתם שוקלים להירשם ללימודי תואר שני, אבל אולי לא בטוחים אם זה הכרח או צעד אשר יוכל לקדם אתכם באופן משמעותי, חשוב שתכירו מספר תחומים, בהם תואר שני יאפשר לכם ליהנות מקשת רחבה של יתרונות ובין היתר התחומים הבאים:

• תואר שני בפסיכולוגיה

אם בחרתם לעבור מסלול בדרך לעבודה כפסיכולוגים, סביר להניח שאתם יודעים כי בשביל להשיג את המטרה, עליהם להשלים בהצלחה לימודי תואר שני בפסיכולוגיה.
כמובן, שאם נרשמתם לתואר ראשון בפסיכולוגיה מסיבות אחרות ואין לכם עניין להשתלב בעבודה כפסיכולוגים, תוכלו לוותר על התואר השני.
בכל מקרה, אם לא תשלימו תואר שני (וגם את שאר המחויבויות הנדרשות בדרך לעיסוק בתחום) לא תוכלו להתחיל ולעבוד כפסיכולוגיים על פי חוק.

תואר שני במנהל עסקים

תראו, בניגוד לתואר בראיית חשבון, תואר בפסיכולוגיה או תואר במשפטים, תואר שני במנהל עסקים לא בהכרח יתווה לכם את הדרך לעיסוק במקצוע ברור וחד משמעי.
יחד עם זאת, תואר שני בתחום, תפתח לכם צוהר לעיסוק בתחומים מגוונים יותר ותעניק לכם עוד ידע וכלים חשובים ומשמעותיים.
כך שאם אתם מבקשים להתקדם לתפקידים ניהוליים במקום העבודה שלכם, אין כל ספק כי תואר במנהל עסקים יכול לסייע במידה רבה במטרה – ולעיתים, גם להוות כהתניה אשר רק אם תעמדו בה תוכלו להתקדם לתפקיד הנחשק.

• תואר שני במדעים מדויקים

חשוב להיות מודעים לכך שבכדי לעסוק בתפקידים שונים הקשורים למדעים מדויקים, נדרש במקים רבים ידע מקיף וכלים רבים.
מהסיבה הזאת, בלא מעט מקרים תואר שני יהווה כאחד מתנאי הקבלה ללא מעט תפקידים.
כמובן, שאם פניכם מועדות לעיסוק במקצוע מסוים, חשוב שתבדקו מבעוד מועד מהם התנאים בהם תדרשו לעמוד על מנת להשתלב בתחום.

תואר שני בלימודי משפטים

בכדי לעסוק בתחום עריכת הדין, מספיק להיות בוגרי תואר ראשון בתחום – וכמובן, גם לעבור התמחות ולעבור בהצלחה את מבחני הלשכה.
יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי תואר שני בתחום המשפטים יכול לפתוח צוהר לעיסוק בתחומים נוספים ולהשתלבות במשרות שונות כמו: משפט מסחרי, משט טכנולוגי ועוד..
מעבר לכך, תואר שני יעניק יתרון ויעלה את הסיכויים להשתלבות בעבודה במשרדי עורכי דין מובילים.

תואר שני במדעי החברה

זה אומנם נכון שסיום של תואר ראשון במדעי החברה לא מתווה את הדרך לעיסוק במקצוע ספציפי.
מדובר בתואר אשר יכול להתוות את הדרך לעיסוק במגוון רחב של תחומים – והשאלה באלו תחומי מדובר תלויה במגוון רחב של פרמטרים.
יחד עם זאת, תואר שני יכול להתוות דרך להשתלבות באקדמיה ולהרחבת האפשרויות העומדות לרשותכם – כלומר, אם כבוגרי תואר ראשון, תוכלו ליהנות מ-X אפשרויות תעסוקה, כבוגרי תואר שני האפשרויות תהיינה כבר רבות ומגוונות יותר וגם סיכויי הקבלה יהיו גבוהים יותר.
לסיכום, אם אתם יודעים מראש באיזה סוג של משרה או באיזה מקום עבודה אתם מבקשים להשתלב, בשלב הבא, כדאי שתבדקו מה תוכלו לעשות בכדי להגדיל את הסיכויים שלכם להתקבל לאותה המשרה. במקרים רבים, אתם עתידים לגלות כי סיום של לימודי תואר שני, יכולים להעלות במידה רבה את סיכויי הקבלה או אף להוות כתנאי קבלה הכרחי לאותה המשרה. חשוב לציין, שבכל מקרה תואר שני יכול להוות כיתרון משמעותי ולהעלות את הסיכויים שלכם להתקבל למשרות שונות. יחד עם זאת, חשוב שתבחרו בקפידה את מסלול לימודי התואר השני אליו אתם מעוניינים להירשם – מכיוון שגם הבחירה יכולה להשפיע במידה רבה על סיכויי הקבלה וההשתלבות בתחומים המבוקשים.