שוטר הורשע בתקיפה הגורמת חבלה של ממש

השופטת לילי יונג-גפר מבית משפט השלום בנצרת הרשיעה את השוטר (לשעבר) שכיוון אקדח לעבר אזרח והכה אותו באגרוף – לאחר תקרית בכביש. צילום: אדיבות אתר הרשות השופטת

בית המשפט השלום בנצרת, הרשיע את השוטר לשעבר סימון פרידמן בביצוע עבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש. הנאשם הורשע בעובדות כתב האישום מהן עולה כי בתאריך 11.8.13, בעת שהמתלונן נהג בקטנוע, צפר לו השוטר סימון פרידמן, אשר נסע ברכבו בפרטי, ועקף אותו בפראות תוך שהוא חוצה קו הפרדה רצוף.
הנאשם הסיט את רכבו ודחק את המתלונן לשול הכביש, פגע בקטנוע של המתלונן וחסם את נתיב הנסיעה, עד אשר המתלונן נאלץ לעצור את הקטנוע שלו. לאחר ששני כלי הרכב נעצרו, ובעודו יושב ברכב, שלף הנאשם אקדח, דרך אותו וכיוונו לעבר המתלונן. המתלונן החל לברוח. הנאשם יצא מהרכב, התקרב אל המתלונן, הצמידו למעקה הבטיחות, היכה אותו באגרוף ודחף אותו מעבר למעקה הבטיחות, כל זאת כשהוא עדיין מחזיק באקדח. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נגרמו למתלונן חבלות ברגליו ובידו הימנית.
בית המשפט קבע כי עדותו של המתלונן עקבית, מפורטת ומהימנה וכי גרסתו של הנאשם אינה אמינה, רצופה סתירות פנימיות ואף אינה מתיישבת עם הראיות הקיימות בתיק ועם ההיגיון הבריא והשכל הישר.
בית המשפט אף קבע כי כאשר השוטרים הגיעו לשטח קיבל הנאשם יחס מועדף וזאת מעצם היותו שוטר, הגם שבמועד האירוע לא היה בתפקיד ולאירוע לא היה כל קשר לתפקידו כשוטר: "מדובר, איפוא, על דפוס התנהגות של הנאשם אשר ניצל את היותו שוטר- הן בהזעקת המשטרה והן ברישום הדוח, על אף שהיה אמור להיות בר פלוגתא שווה זכויות עם המתלונן". (פסקה 60). התיק נוהל על ידי עו"ד ליאת יוניניאן ונחקר על ידי צוות צפון במח"ש.

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|