שבעה. באוקטובר: ישראל סרט מלחמה

האסון הטראגי שחווינו ב-7 לאוקטובר 2023, ילווה אותנו לאורך כל ימי חיינו, עם צער, כאב וגעגוע אינסופי ליקירנו שנקטפו על ידי מרצחי החמאס האכזריים. במלאת 30 יום לשבת השחורה, אתר עמקניוז זוכר את הפנים והשמות, את סיפורי הזוועה והגבורה של אזרחים וחיילים, וגם מפנה זרקור להתגייסות חסרת התקדים ומעוררת ההשראה של הקהילות – שמוכיחה כי עם ישראל חי. מתאחדים לזכרם ובשבילם

ב-7 באוקטובר ארע אסון, כזה שלא ידענו את ממדיו הטראגיים בשעות הראשונות, באותו בוקר של שבת עצובה ושחורה.
החמאס, ארגון טרור רצחני ונפשע ביצע בעזרת מחבליו, בני העוולה, התקפה אכזרית בלב יישובי עוטף עזה ובסיסי צבא סמוכים.
את תוצאות אותה התקפה קשה לעכל ולתפוס. כ-1400 נרצחים, בהם חיילים, תינוקות, ילדים, קשישים ומשפחות שלמות וכ- 240 חטופים שכבר חודש שלם נמצאים עמוק עמוק מתחת לאדמה, במנהרות הטרור שאותם מרצחים שפלים מסתתרים בהן.
היום הוכרז כיום אבל אזרחי ובו החברה הישראלית מרכינה ראש לזכר הנופלים והנרצחים ומתפללת תפילה לשלומם של החטופים ברצועה.

• כוחנו באחדותנו

כמו במרבית האזורים ברחבי ישראל, גם באזור עפולה והעמקים נחשפנו במרוצת החודש הקשה, אולי הקשה בחיינו, לבשורות האיוב שניחתו עלינו יום אחרי יום, שעה אחרי שעה. חיילים במילואים ובסדיר, קצינים בכירים וצעירים שנרצחו כשהם 'חוגגים את החיים' במסיבת הטבח ברעות. גם הקולות של אלו ששרדו את התופת נשמעו והלב ממאן להאמין שזה אכן קרה במציאות חיינו.
סיפורי הגבורה ההרואיים של הלוחמים שנקטפו ונפלו בקרבות יסופרו עוד רבות ויהוו בסיס למורשת לדור הבא. ברקע נשמעים הדיווחים התקשורתיים האינסופיים מזירות הלחימה בעזה וגם בצפון מול נסראללה וכוחות רדואן של החיזבאללה, בזמן שמאות אלפים מתושבי ישראל מפונים מביתם, אם יש להם אחד כזה.
אבל בתוך כל הכאוס, הדמעות, אי הוודאות וערפל הקרבות, התגלו גם הפנים היפות שלנו בשיא תפארתם, עם התגייסות חסרת תקדים של העורף ברחבי האזור, באירוח מפונים, בתמיכה בחיילים, בהפגה של הקהילות שנזקקות לכך ובמחוות מחבקות – כמו הארת חדרי האוכל בקיבוצים בצבע אדום. אינספור יוזמות מחממות לב התמקדו גם בסיוע והרתמות לחקלאים שחלקם נרצחו, חלקם גויסו בצו 8, וחלקם לא יכולים לקטוף ולשווק את תוצרתם מהסיבה הפשוטה שהם הפכו לאזורי קרבות ואש.
מתוך הכאב, הצער, והאובדן צמחה גם תקווה ואחרי תקופה ארוכה של שסעים וקיטובים בין שמאל ימין, חילונים ודתיים, ערבים ויהודים, אנחנו מבינים יותר מתמיד שאין לנו ארץ אחרת וכמאמר הביטוי השגור ביותר במלחמה – רק ביחד ננצח.

 

** לאורך כל ימי המלחמה אנו עושים כל מאמץ שביכולתנו בכדי להביא את תמונותיהם וסיפוריהם של הנופלים. אנו מזמינים את המשפחות והקרובים לפנות אלינו בכל בקשה למייל emeknews@rotemedia.co.il

 

התמונות באדיבות המשפחות ודובר צה"ל. אנו עושים ככל שביכולתנו למצוא את בעלי זכויות היוצרים ומפרסמים את התמונות בהתאם לסעיף 27 א'. במידה ואתם בעלי הזכויוית לשימוש בתמונות – פנו אלינו ונסיר את התמונה לאלתר. תמונת נר נשמה: Designed by macrovector / Freepik