שבוע צה"ל בויצו ניר העמק: לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל

הקפצות בשעות לא שגרתיות, משמעת צבאית וטקס קבלת חוגר- אלו חלק מהדברים שהמתינו לחניכי הפנימייה בויצו ניר העמק – במסגרת שבוע צה"ל שנערך לאחרונה. השבוע הוקדש לזכרו של סמ"ר איליה סנקין ז"ל, בוגר הפנימייה
צילום: ויצו ניר העמק

לאחרונה קיימו בפנימיית כפר הנוער ויצו ניר העמק שבוע שלם שעסק כולו בצבא הגנה לישראל. השנה הוקדש השבוע לזכרו של סמ"ר אליה סנקין ז"ל- בוגר הפנימייה- לוחם גבעתי שנהרג לפני מספר חודשים במלחמת 'חרבות ברזל'. אחרי טקס 'חיול' במהלכו עברו החניכים הדמיה לתהליך גיוס וקיבלו תעודת חוגר אישית, יצאו כולם לצעדת כבוד לזכרו של סנקין- עם דגלים וחולצות שנשאו את תמונתו- עד למרכז העיר עפולה. בהמשך הגיעו אימו ואחותו של איליה לשיחה מרגשת עם החניכים במהלכה סיפרו על שירותו הצבאי ועל אהבתו למדינה.
השבוע החגיגי הוא יוזמה של המורות החיילות המשרתות בכפר ובשיתוף צוות ההדרכה ורכזת הפעילויות מיכל בורדו.
בין היתר הופקו פאנלים מיוחדים בסגנון של קפה-דילמה שבהם לקחו חלק גם בוגרי פנימייה ממחזורים קודמים המשרתים כיום בצה"ל, שהגיעו ושיתפו בחוויות שלהם מהשירות הצבאי. הבוגרים חלקו בדרך שעשו מרגע הגיוס וענו בסבלנות רבה לשאלות הרבות שהיו לחניכים. "המפגש איתם היה מרגש ומשמעותי", סיפרה בורדו.


"כשמגיעים חבר'ה שעד לא מזמן היו כמוהם בפנימייה ומדברים אליהם בגובה העיניים, זה עושה את העבודה מצוין".


כחלק משבוע זה חולקו השכבות ל-3 חילות: האוויר, הים ורגלים- והתחרו בניהם במשימות שונות. עוד נחשפו החניכים למגוון התפקידים הרחב שקיים בצבא ולחשיבות הגדולה של גיוס ושירות כחלק מהזהות הישראלית.
בהמשך השבוע הגיעה להופעה בכפר להקת משמר הגבול ובין היתר הקדישה שיר לזכרו של סנקין ז"ל. בסיום השבוע הייחודי, נערכה 'מסיבת שחרור' לכל 'החיילים' שגזרו את החוגר ושבו להיות תלמידים מן המניין.

בשישי: יום פתוח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

16 מרצים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל החלו קורס מרצים של מה"ט

|