שאול מופז, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, הגיע לביקור בויצו ניר העמק

במפגש עם תלמידי השכבה הבוגרת סיפר מופז על דרכו הצבאית והדגיש את חשיבות השירות בצה"ל: "דחו אותי פעם אחר פעם, אבל לא וויתרתי. הלכתי עם החלומות שלי הכי רחוק שאפשר וגם אתם מסוגלים לזה". צילום: ויצו ניר העמק

"את גיל הנעורים שלי ביליתי לא רחוק מכאן, בפנימיית ויצו בנהלל בעמק יזרעאל", כך סיפר מי שהיה הרמטכ"ל ה-16 של צה"ל, רא"ל במיל' שאול מופז שביקר לפני מספר ימים בכפר הנוער ויצו ניר העמק. מופז ששימש גם בין היתר כחבר כנסת, כיו"ר מפלגת 'קדימה' וכשר בממשלות ישראל הגיע להרצות בפני תלמידי שכבת י"ב שעתידים להתגייס בקרוב ולתרום מעצמם למען המדינה.
"עליתי מפרס בגיל 9 והתגוררתי עם הורי באילת. מאוחר יותר עברתי לפנימייה שם קיבלתי בין היתר כלים משמעותיים להמשך הדרך". בין השאר תיאר הרמטכ"ל לשעבר את דרכו הצבאית שנמשכה למעלה משלושים שנה במהלכה שירת בתפקידים משמעותיים רבים – עד אשר הגיע לדרגה הבכירה ביותר.
"המסע שלי לא היה פשוט ובטח לא קל. כשרציתי לגשת לקצונה, דחו אותי פעם אחר פעם, אבל לא וויתרתי למרות הכל", אמר מופז, "אני הילד הקטן שעלה מאיראן, הלכתי עם החלומות שלי הכי רחוק שאפשר וגם אתם מסוגלים לזה. כל אחד ואחד מכם כאן באולם, יעלה בקרוב על מדים ויעבור לשלב הבא בחייו. עכשיו זה הזמן של הדור שלכם לשאת בנטל ואנחנו רואים את חיילנו הגיבורים בימים אלו, מבצעים משימות בחירוף נפש- כל אחד בתפקידו- נלחמים עבור המדינה ועבור העתיד שלנו כאן בארץ הזאת". עוד דיבר איתם מופז על תוכנית 'קדם עתידים' שהוא יחד עם שותפים נוספים היה ממקימיה. "הרצון לצמצם פערים בין הפריפריה למרכז, לגרום לשילובן של נשים בתפקידי מפתח ולתת שיוויון הזדמנויות מלא לכל אחת ואחד- הם אלו שעמדו לנגד עיני בהקמת המיזם החינוכי הזה". יצוין כי 'קדם עתידים' פועלת בויצו ניר העמק מזה מספר שנים והמשתתפים בה זוכים להצלחה רבה.