רשות המיסים: מבצע ביקורת ניהול ספרים באזור עפולה וחדרה

במסגרת מבצעי הביקורות נבדקו סך הכל 81 עסקים מענפי המסחר ומתן השירותים, ונמצא כי 15 מתוכם לא ניהלו ספרים כחוק. חשד: בעל חנות לחלקי חילוף לרכב בואדי ערה העלים הכנסות בסכום של כ-5 מיליון שקלים.המחשה (דוברות המשטרה)

במסגרת מבצעי ביקורות ניהול ספרים שערכה היחידה הארצית לניהול ספרים ברשות המסים (מחוז חיפה והצפון) באזור עפולה וחדרה, עלה החשד כי בעל חנות לחלקי חילוף לרכב בואדי ערה העלים הכנסות בסכום של כ-5 מיליון שקלים בשנים 2023-2021.
בזמן הביקורת נמצא כי לא רק שקניית הביקורת שנערכה במקום לא נרשמה כחוק, אלא שבעל החנות אינו מנהל ספרים כלל. עוד עלה בבדיקה כי בעל העסק הודיע על סגירת התיק במע"מ בינואר 2021, אך בביקורת נמצאו מסמכים המצביעים על הכנסות בשנים 2023-2021.
בנוסף, נמצא כי בעל העסק הנפיק קבלות וחשבוניות החשודות כפיקטיביות מזה שלוש שנים. לאור הממצאים, צוות חקירות מס הכנסה חיפה, שהתלווה למבצע ערך חיפוש במחשב של בעל העסק, ומהממצאים עולה חשד כי היקף העסקאות שלא דווחו במהלך השנים הללו עומד על כ-5 מיליון שקלים. התיק הועבר להמשך טיפול של חקירות מס הכנסה חיפה.
בתי עסק נוספים בהם נמצאו ליקויים בניהול הספרים במבצעים אלו כוללים בין היתר גם עסק לרחיצת רכבים בקריית טבעון, מינימרקט באום אל פחם, חנות פירות וירקות בחדרה ומסעדה בכפר פורדיס.
במסגרת מבצעי הביקורות נבדקו סך הכל 81 עסקים מענפי המסחר ומתן השירותים, ונמצא כי 15 מתוכם לא ניהלו ספרים כחוק. הביקורות התמקדו בערים עפולה, מגדל העמק, בית שאן, אום אל פחם, ערערה, זלפה, נין, נעורה, חדרה, אור עקיבא, כפר קרע, ופורדיס.
מבצעים אלו נערכו כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|