מדור חוק ומשפט: הילדים מחוץ לתחום!!!!

הטור של עו"ד סיוון אוחנה

גירושין הם אירוע לא תמיד משמח וחוויה נעימה, לעיתים הוא אף אחד מהמשברים הגדולים שאנשים חווים במהלך החיים. למרבית האנשים המשבר הוא לא פשוט אך כאשר מדובר על גירושין עם ילדים הנושא הופך להיות מסובך ומורכב עוד יותר.
הליכי גירושין כאשר ישנם ילדים הם אף פעם לא עניין פשוט, בלשון המעטה. אלו הליכים שבמסגרתם בני הזוג צריכים להביט לא רק על עניינם האישי אלא בראש ובראשונה על טובת ילדיהם. מעבר להיבטים המשפטיים שמלווים את ההליכים הללו, בני הזוג חייבים להיות רגישים לילדים שרואים את הוריהם נפרדים, את התא המשפחתי מתפרק סופית ונקלעים פעמים רבות למצוקה נפשית בשל כך.
טובתם של הילדים – ובפרט טובתם של קטינים הסמוכים על שולחן הוריהם – היא סוגיה שמקיפה את כל הליך הגירושין. גירושין עם ילדים כוללים בחינה מדוקדקת של סוגיות מורכבות הקשורות לילדים כמו מזונות, משמורת, קביעת זמני שהות עם כל אחד מההורים וכדומה.
כמו כן, גם החלטות שעוסקות לכאורה בבני הזוג בלבד, כמו חלוקת רכוש או מזונות אישה, יכולות להיות בעלות השפעה עקיפה וישירה על הילדים.
גירושין עם ילדים, כמו כל הליך גירושין, מומלץ לעשות בפשרה ובהסכמה. ככל שההורים ישכילו לסיים את פרק הנישואין ביניהם בצורה מכובדת והוגנת על ידי גישור גירושין או בכלל, וככל שהם ידעו להציב את טובת הילדים בראש מעייניהם, כך ייטב. את המטרות הללו ניתן להגשים במגוון דרכים לרבות גישור גירושין ועריכת הסכם גירושין על ידי עורך דין גירושין, מחוץ לכותלי הערכאות.
יש להכיר במורכבות ובאתגר שרובצים לפתחנו בסיוע בהליכי גירושין עם ילדים.  ומוטב להגיע לגירושין בהסכמה תוך פגיעה מינימאלית בילדים ועם מבט הצופה את פני העתיד.
אז למרות כל הקושי בהליכי הגירושין שממילא כל כך קשים ורוויים ברגשות שליליים, אל תשכחו שבאמצע ישנם ילדים קטנים שעולמם התהפך עליהם.
אסור לכם לשכוח כי הפרידה שלכם היא אחד מהשנייה אבל לא מהילדים- אותם עדיין תצטרכו לגדל ולחנך יחד, ולשם כך עליכם לשמור על תקשורת בריאה וטובה.

אל תשתמשו בילדכם ככלי ניגוח! אל תעצימו את תחושת התסכול שלהם ואל תפגעו בנפשם העדינה!!!

 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|