רוקחי כללית מחוז צפון ממליצים עם החזרה לבית הספר

החופשה הגדולה הסתיימה לה ועם החזרה לכיתות רוקחי כללית מחוז צפון ממליצים על הכנת ערכת עזרה ראשונה בילקוט. להלן ההמלצות.

"אנו ממליצים שבכל בית תהיה ערכת עזרה ראשונה בסיסית שמכילה אמצעי חבישה, אמצעי חיטוי, אמצעים לטיפול ראשוני בכוויות ותרופות בסיסיות ואם אין לכם ערכה כזאת, כדאי שתהיה לכם. עם חזרת הילדים למסגרות החינוכיות, רוקחי כללית מחוז צפון ממליצים על תכשירים בסיסיים שכדאי שיהיו בכל תיק בית ספר".

• הגנה מפני קרני השמש

אומנם חופשת הקיץ הסתיימה אך קרינת השמש עדיין חזקה ומסוכנת. חשוב להמשיך ולהשתמש בתכשירי הגנה מפני קרינת השמש. המלצה חמה לרכוש תכשיר בצורת סטיק (רולר) שנוח למריחה ולא משאיר סימנים, לא נשפך בתיק ונוח לנשיאה.

• פלסטרים וציוד חבישה לכוויות ופציעות

ילדים נופלים ונחבלים, לכן תמיד רצוי שיהיה להם בהישג יד פלסטר. הפלסטר מגן מפני זיהום ומצמצם את הכאב הנגרם לרקמות הגוף כתוצאה מכוויה, פציעה או חבלה.

• מגבוני אלכוהול/אלכוג'ל לחיטוי פצעים/משטחים

הקורונה לימדה אותנו שכדאי שיהיה לצידנו מגבוני אלכוהול/אלכוג'ל לחיטוי ידיים ומשטחים. בנוסף, המגבונים מצוינים לניקוי או חיטוי פצעים ובכך נימנע מזיהומים.

• תרופות אישיות

מומלץ להתייעץ עם רופא או רוקח מוסמך אילו תרופות אישיות ואפילו מצילות חיים כדאי להחזיק בתיק, כגון: משאפי אסתמה לחולים אסתמטיים, מזרק אפיפן לילדים אלרגיים – חשוב לבדוק את התוקף של התרופות.
לדברי גבי ממן, רוקחת אחראית בית המרקחת של כללית במרכז רפואי העמק, ערכת עזרה ראשונה ביתית כוללת את כל הציוד הנדרש למצבים רפואיים שונים שיכולים לקרות בבית. "לילדים יש נטייה להיפצע בסביבת בית הספר, בעיקר בהפסקות ולכן מומלץ שיהיה להם בתיק מוצרים בסיסיים לטיפול ראשוני. במידה ואתם צריכים מידע נוסף והמלצות נוספות, רוקחי הכללית זמינים להתייעצות בכל נושא".

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|