קליטה מוצלחת: סיפור ההצלחה המרגש של אירנה ניימן מהמכללה הטכנולוגית נוף הגליל

אירנה ניימן עלתה עם בתה ממולדובה, עבדה למחייתה ופרנסתה בשלוש עבודות, סירבה בעקשנות לקבל תמיכה מהביטוח הלאומי והחליטה שעכשיו הזמן להתקדם. עתה היא סיימה בהצטיינות לימודי הנדסת תעשייה וניהול. צילום: דוברות המכללה

לפני 18 שנים, בהיותה בת 25 עלתה אירנה ניימן עם ביתה ממולדובה למגדל העמק. אירנה נקלטה במפעל פלקסטרוניקס במגדל העמק. רוב עובדי המפעל דיברו בשפה הרוסית כך שאירנה המשיכה לדבר רוסית שוטפת ועברית מגמגמת.
אירנה, אשת חיל חרוצה, פרנסה את עצמה ואת ביתה בכבוד, היא עבדה שלוש עבודות ביום, 12 שעות במפעל פלקסטרוניקס, לאחר מכן טיפלה בסבתה ובסוף היום עבדה בניקיון. "סירבתי לקבל כל גמלה או קצבה מביטוח לאומי", אומרת אירנה.
כשמצאה אירנה את שאהבה נפשה, החתן המיועד, התפנתה משגרת חייה העמוסה והחליטה להגשים חלום, ללמוד.
"תמיד רציתי ללמוד, להתפתח, להתקדם", אומרת אירנה ומוסיפה, "המציאות הייתה חזקה יותר, לא יכולתי לאפשר זאת לעצמי וכעת משרווח לנו כלכלית, התקבלתי למכללה הטכנולוגית נוף הגליל ללימודי תעשייה וניהול והצלחתי לקבל דיפלומה בהצטיינות."
אלא שלאירנה הייתה רק בעיה אחת, היא לא ידעה את השפה העברית, לא הבינה אותה על בוריה ואירנה, כמו אירנה, פנתה מיד לטפל באתגר.
"בכל לילה לקחתי הביתה את כל החומר שלמדנו בעברית התחלתי לתרגם אותו לרוסית וכך הצלחתי גם להבין את החומר הנלמד וגם ללמוד עברית". אומרת אירנה בחיוך.
כאמור אירנה סיימה את לימודי ההנדסה בהצטיינות היא הודתה נרגשות לראש המגמה, איתן מורג וצוות המרצים וכן להנהלת המכללה.

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|