קיץ מסוכן: פעוטה בלעה תרופות בבית סבתה ואושפזה בהעמק

ד"ר גילעד משה חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי: "לאחר שההורים אספו את הפעוטה מסבתה הם הבחינו שהיא לא יציבה בהליכה ואפילו נפלה ונחבלה בראשה". צילום: העמק

פעוטה בת שנה ותשעה חודשים אושפזה במערך הילדים במרכז הרפואי העמק לאחר שנטלה תרופות של סבתה. ד"ר גילעד חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה לילדים: "החופש הגדול הוא תקופה מועדת יותר לתאונות בית של ילדים, וחשוב שההורים והסבים וסבתות יתאימו את הבית להימצאות של פעוטות וילדים".
הפעוטה פונתה אתמול למחלקה לרפואה דחופה בילדים כשהיא באי שקט, והוריה סיפרו כי כפי הנראה נטלה תרופות של הסבתא. הילדה אושפזה במחלקת ילדים א' לשם השגחה ובדיקות.
לדברי ד"ר גילעד משה חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז הרפואי העמק: "לאחר שההורים אספו את הפעוטה מסבתה הם הבחינו שהיא לא יציבה בהליכה ואפילו נפלה ונחבלה בראשה. הם הביאו את התרופות שמהן נטלה הפעוטה, ואנחנו החלטנו לאשפז אותה לצורך מעקב והשגחה. עכשיו שאנחנו בחופש הגדול והילדים הקטנים נמצאים בהשגחת הסבים והסבתות, חשוב לשים לב להרחיק את התרופות מהישג ידם של הילדים. בשביל הילד, התרופות נראות לרוב כמו סוכריות אך נטילת תרופות שלא לצורך עלולה להיות מסוכנת מאוד עבור ילדים קטנים, הן יכולות לגרום לפגיעה בכבד, במערכת העצבים ובמקרים מסוימים אפילו להסתיים במוות. חשוב לשים לב היכן מאחסנים תרופות, יש להרחיק אותן מהישג ידם של ילדים, להניח במקום גבוה ונעול, ולא במקום זמין לילדים", הוא מסכם.