קטנה ומרגשת: על עליית הקאפקייפ

מהו הקאפקייק, ואלו טעמים ניתן לשלב בהם?
צילום: פיקסביי

האמריקאים כבר יודע ממזמן שהקאפקייק הוא הקינוח המושלם. זהו קינוח אישי ומלא בטעם, אותו ניתן להכין עם מגוון שילובים של טעמים אהובים. הגיע הזמן לייבא את המטעם המתוק הזה גם אלינו, משום שאין כל סיבה שגם כאן לא נהנה ממנו. אז כדי לעורר בכם השראה וחשק להתנסות בהכנתם, אספנו עבורכם מספר הצעות שוות לטעמים נהדרים אותם ניתן לשלב.

• מהו הקאפקייק?

רגע לפני שנצלול אל תוך ההצעות לסוגים השונים שהכנו עבורכם, בואו נלמד מהו הקאפקייק בכלל. למעשה, זהו השילוב המושלם בין עוגיות לעוגה. מצד אחד המרקם שלו ואופן ההכנה שלו מאוד דומה לעוגות, אך מצד שני הוא קינוח אישי אותו אפשר לנשנש בכיף, ממש כמו עוגיות.
אם אתם תוהים מהו ההבדל בין קאפקייק למאפין, ההבדל טמון למעשה במרקם הבלילה. מרקם הבלילה של הקאפקייק הרבה יותר אוורירי ואילו מרקם הבלילה של המאפין יותר דחוס.
להכנת הקאפקייקס שלכם מומלץ לרכוש תבנית מתאימה, שתקל עליכם מאוד בעת האפייה ותיצור עבורכם את התוצאה הטובה ביותר. עכשיו הגיע סוף סוף הרגע לגלות את הטעמים השונים שאפשר לשלב בהם.

עוגת יומולדת אישית לכל אורח

אין כמו עוגת יום הולדת שוקולדית וקלסית כדי לחגוג את יום ההולדת. אך עם כמה שטעמה הקלסי של עוגה זו מחמם את לבו של כל אדם, מדוע שלא נביא טוויסט מעניין ובמקום עוגת יום הולדת נכין קאפקייקס יום הולדת אישיים. כך, במקום לעמול על חיתוך פיסת עוגה לכל אורח ואורחת, כל אחד יוכל לקבל מאפה אישי משלו. את הקינוח הזה מכינים כמעט בדיוק כפי שהייתם מכינים את עוגת השוקולד האייקונית, אך במקום למזוג את הבלילה לתוך תבנית עוגה, פשוט מזגו אותה לתוך תבנית הקאפקייק שלכם. לתוצאה חגיגית במיוחד אנו ממליצים לצפות אותם בשוקולד, לעטר בקצפת ולפזר סוכריות צבעוניות. מדובר בחוויה משמחת וטעימה במיוחד.
רוצים לוודא שהם יצא מושלמים? יש לנו כמה טיפים מצוינים עבורכם. קודם כל חשוב לוודא שהקינוח התקרר לטמפרטורת החדר, לפני שתמזגו מעליו כל סוג של ציפוי. כך תמנעו מהציפוי לנזול לכל עבר. בנוסף, אם אתם רוצים ליהנות ממאפה אוורירי, נסו להימנע מערבוב יתר של הבלילה. ערבוב יתר יצור מרקם דחוס שכדאי להימנע ממנו.

קאפקייק עוגת גבינה ותותים

בטח הבנתם עד כה שהם ההזדמנות המושלמת להכין קינוח אישי בטעמי עוגות שכולם אוהבים. לכן, אנחנו בשום פנים ואופן לא יכולים לפסוח על עוגת הגבינה האהובה כל כך. וכדי לשדרג את הקינוח עוד יותר, נוסיף גם תותים לתוספת טעם ומרקם. אם אתם לא חובבים של תותים או שהפרי אינו בעונה, תוכלו לשלב גם פירות אחרים כמו פירות יער, אפרסקים או בננות.
כדי לשדרג את הקאפקייק גבינה ותותים עוד יותר, אנחנו ממליצים ליצור ציפוי גבינת שמנת ולעטר בתותים טריים. ציפוי גבינת שמנת נחשב לציפוי קלאסי ביותר לקינוח זה והוא מכיל גבינת שמנת, חמאה וסוכר.
אם אתם רוצים לוודא שהם יצאו בגובה המושלם, חשוב להימנע ממילוי יתר של התבנית שבה אתם משתמשים. הבלילה צריכה להגיע לגובה של כשני שליש מגובה התבנית, כך שלמאפה יהיה די מקום לתפוח מבלי לגלוש. טריק נחמד שאפשר להשאיל מהאמריקאים הוא לקחת כף גלידה ובאמצעותה להעביר בלילה אל התבנית. שיטה זו מבטיחה שתשימו את כמות הבלילה המדויקת ביותר לתוך התבנית.

קאפקייק קרמל מלוח ושוקולד

בסוג הזה ניתן לשלב גם את הטעמים הכי טרנדיים ועדכניים כמו הקרמל המלוח. מדובר בשילוב המושלם בין מתוק ומלוח עבור מי שחובב את הז'אנר. הקאפקייק עצמו עשוי משוקולד בעוד שבתוכו מסתתר מילוי של קרמל מלוח. מעליו מניחים ציפוי של גבינת שמנת עם עיטור של קרמל מלוח ושוקולד. אין ספק שמדובר בקינוח גן עדן. כאשר מכינים את ציפוי גבינת השמנת חשוב מאוד להשתמש במרכיבים קרים, כדי שייווצר קרם יציב ונוח לעבודה. את הקרם ניתן להניח באמצעות כף או שניתן להכניסו לשקית ציפוי ליצירת צורות יפות.
אנחנו ממליצים לאפות אותם במפלס האמצעי של התנור. כך תוכלו להבטיח אפייה אחידה מכל הכיוונים. אם תאפו אותם בתבנית העליונה של התנור, אתם עלולים להסתכן באפיית יתר של חלקם העליון ואפייה לא מספקת במרכז.