פרשת ה"פרוטקשן": עלה מספר קרבנות הסחיטה

חברי הכנופיה שנעצרו הטילו אימה על חקלאים בכל האזור וסחטו מהחקלאים ובעלי עסקים תשלום חודשי שנע בין: 2000 ל-15.000 שקלים. המחשה: צילום ע"י דוברות המשטרה

התפתחויות בפרשיית "הרי גולן" – פרשייה שהביאה לחשיפה ומעצר של חברי כנופיה שהטילה במשך שנים את אימתה על כל אזור הצפון וסחטה מבעלי עסקים וחקלאים סכומי כסף גדולים תמורת "שמירה" – פרוטקשן. כזכור הפרשה נחשפה לפני תשעה ימים.
כפי שפורסם, במהלך השנים קבלנים מאזורים שונים בארץ שילמו לחברי הכנופייה "דמי שמירה" – כחלק מהסידורים שעליהם לבצע לפני עליית כלי העבודה לשטח אתר העבודה.
שמה של הכנופיה עורר פחד בכל אזור הצפון כך שבפועל היא לא נזקקה להציב שומר באתרי הבניה או בתי העסק שנפתחו. על פי השיטה לאחר קבלת תשלום חודשי שנע בין: 15,000 שקלים-2,000 שקלים "נציגי" חברת השמירה הדביקו מדבקה הנושאת את לוגו חברת השמירה שסימל כי המקום "מאובטח" על ידי הכנופייה, למרות שבפועל לא הוצב מאבטח במקום.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מאז פרסום המקרה עלה מספר הקורבנות הידועים מ-87 ל-117.
חלק מהקורבנות שאותרו ע"י שוטרי משטרת ישראל במסגרת החקירה הסמויה עם פרסום הפרשיה, הגיעו שוב מיוזמתם לצוות החקירה וחשפו פרטים מהותים נוספים אשר אותם הם חששו להגיד במסגרת העדות הראשונית – קודם למעצרם של חברי הכנופיה.
עד כה עצורים 23 חשודים ומעצרם מוארך מפעם לפעם.
בהודעה של משטרת ישראל נכתב: ״משטרת ישראל שבה ומבקשת את הציבור לדווח על קרבנות נוספים שסבלו מסחיטה או איומים ולא להיכנע לאותם עבריינים. כל היודע דבר על מקרים נוספים או יכול לסייע מתבקש להתקשר למשטרת ישראל למוקדי 100 ולהגיע לכל תחנות המשטרה ברחבי הארץ. הניסיון המצטבר במגוון עבירות סחיטה ואיומים מלמד כי התשלום אינו מבטיח דבר. לא אחת התשלום מעודד את אותם עבריינים לדרוש דמי סחיטה גבוהים יותר וכן לבצע את זממם גם כלפי קורבנות נוספים. המשטרה תמשיך ותאבק בתופעה בנחישות לחשיפה, חקירה ומיצוי הדין עם העבריינים.