פרס לקליטה מיטבית של מורים חדשים הוענק לביה"ס הרב תחומי עמק חרוד

"עמק חרוד זה בית, המורים מקבלים את התמיכה המירבית. בין היתר, בית הספר מלווה את המורים החדשים לפחות לאורך שלוש השנים הראשונות לפי תכנית סדורה", אומרת לילך שטיין, מנהלת בית הספר. דוברות חינוך התיישבותי

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, העניקה לאחרונה בטקס חגיגי ל-77 בתי ספר בארץ פרסי הצטיינות והוקרה על קליטה, שילוב ושימור מורים חדשים במערכת החינוך.
בין מקבלי הפרס, עשרה בתי ספר שבפיקוח המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי, ובהם בית הספר התיכון האזורי הרב תחומי עמק חרוד שבמועצה האזורית גלבוע. מדובר בבתי ספר שפיתחו מודלים מוצלחים לקליטת מורים חדשים, לשילובם ולשימורם במערכת החינוך.
המודלים הללו מתמקדים ביצירת מעטפת תמיכה, הדרכה, הכוונה וליווי למורים העושים את צעדיהם הראשונים במערכת החינוך, ביצירת תנאים להצלחתם, ובהעמקת החיבור של כלל המורים למסגרת החינוכית.
בבית הספר, בניהולה של לילך שטיין ובפיקוחה של עדנה גולדשמיט, 1,300 תלמידים וכ-120 אנשי צוות, מתוכם כ-15 מורים ומתמחים חדשים. כעשרה אחוז מהם בוגרי בית הספר.
"עמק חרוד זה בית, המורים מקבלים את התמיכה המירבית. בין היתר, בית הספר מלווה את המורים החדשים לפחות לאורך שלוש השנים הראשונות לפי תכנית סדורה", אומרת לילך שטיין, מנהלת בית הספר. "כמו כן, בית הספר משלב את בני הזוג והמשפחות של המורים החדשים והוותיקים בקהילת בית הספר במסגרת אירועים שונים".
אילנה נולמן, מנהלת המינהל לחינוך התיישבותי ופנימייתי בירכה את בית הספר ואמרה: "בניית מערך קליטה של מורים חדשים היא השקעה נבונה של בית הספר בעתודת ההוראה ובתלמידים שלו.
מורה חדש שמקבל ליווי והדרכה הוא מורה טוב יותר בכתה, מורה שירצה להתמיד לאורך זמן במערכת, ומורה שמפתח תחושת שייכות ומחויבות עמוקה כלפי התלמידים, הצוות ובית הספר".