פרזול לדלתות – מה חשוב לדעת בנוגע לבחירת מנעולים לבית חדש?

אילו נקודות חשוב לקחת בחשבון בכל הנוגע לבחירת מנעולים לדלתות הבית, כמו גם חלקים ואביזרים נוספים הקשורים לדלתות? הנה כמה נקודות עיקריות שכדאי להכיר. צילום: האחים ביטר

כאשר בונים, מעצבים או משפצים בית או דירה, נדרשים לבחור אביזרים ומוצרים בסיסיים שונים עבור פונקציות מרכזיות בבית, דוגמת דלתות. בפרט, אפילו בחירתם של מנעולים לדלתות היא בעלת חשיבות רבה, וכדאי להקדיש לה את תשומת הלב הראויה על מנת שהבית יהיה בסופו של דבר נוח, כיף וגם אסתטי.
אילו נקודות חשוב לקחת בחשבון בכל הנוגע לבחירת מנעולים לדלתות הבית, כמו גם חלקים ואביזרים נוספים הקשורים לדלתות? הנה כמה נקודות עיקריות שכדאי להכיר ולקחת לתשומת הלב: שילוב בין דקורציה לאבטחה בבחירת מנעול לדלת הראשית – כאשר מדובר בדלת הכניסה הראשית אל הבית, נרצה כמובן מנעול וידית מעט מיוחדים ו"מרשימים" יותר.
מצד אחד, כאלו אשר יהיו דקורטיביים, מרשימים וישתלבו טוב עם סוג הדלת עצמה, כמו גם עם העיצוב של שאר סביבת הכניסה. מצד שני, חשוב להבטיח כי מדובר במנעול חזק, עמיד ומאובטח, כזה אשר יגן בצורה טובה על דלת הכניסה שלנו כאשר אנו נועלים אותו. זאת תמצאו כמובן בקטגוריה של ידיות ומנעולים לדלתות ראשיות, אך כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע/מכירות מתחום הפרזול לדלתות על מנת להבטיח כי אכן מדובר במנעול איכותי, עמיד וחזק מספיק.
הוספת מנעול חכם לדלת – הן במקרה של דלתות הכניסה לבית והן במקרה של דלתות פנימיות המובילות לחדרים מסוימים (דוגמת אלו בהם אנו שומרים את החפצים יקרי הערך שלנו), כדאי לשקול את האפשרות להציב מנעול חכם לדלת. ניתן כיום לבחור מבין מגוון מנעולים חכמים ומאובטחים במיוחד, אשר על מנת לפתוח אותם נדרש להזין קוד, טביעת אצבע או פתרון אבטוח בסיסי אחר כלשהו. מנעול חכם לדלת אינו דבר יקר או חריג במיוחד כיום – ניתן למצוא מנעולים מסוג זה בבתים רבים, ועלותם שווה בהחלט את מידת הביטחון המוגברת שהם מספקים לנו.
בחירה מבין מגוון רחב במיוחד של ידיות לדלתות פנים – חשוב להקדיש את תשומת הלב, הזמן והמחשבה גם לבחירת ידיות לדלתות פנים בבית. בהקשר זה כדאי להיות מודעים לכך כי מדובר בקטגוריה עם מגוון ומבחר אפשרויות רחב ועשיר במיוחד: ידיות פשוטות או דקורטיביות, ידיות במגוון צבעים (ניקל, זהב, כסף, שחור, לבן וכיוצ"ב), ידיות עם רוזטה מרובעת מול ידיות מעוגלות, ידיות חצי קפיציות, ידיות נירוסטה או אלומיניום, ידית הפעלה שקועה ועוד מגוון רחב ועשיר של דגמים שונים לידיות לדלתות פנים.
לא משנה אילו דלתות פנים ועיצוב פנים יש לכם בבית – אם רק תקדישו מספיק זמן לחיפוש בקטלוג תוכלו למצוא את ידיות הפנים המושלמות ספציפית עבור הבית/דירה שלכם…
בחירת צילינדר לדלת – שימו לב כי במקרים רבים סוג הידית והדלת עצמה אינם מכתיבים את סוג וחוזק הנעילה עצמה. זה כבר תלוי בסוג הספציפי של צילינדר לדלת.
ניתן לבחור צילינדרים מסוגים שונים אשר יקבעו את סוג הנעילה ועד כמה היא תהיה מאובטחת. למשל – צילינדר מולטילוק, צילינדר רב בריח, צילינדר חכם המצריך קוד, צילינדר אובלי "פשוט" יחסית וכד'.