פוטותרפיה: המיזם שמחבר בין התלמידות בבית ספר עמל רמת דוד

את הסדנה שמועברת לתלמידות כיתות ט' ו-י' , יזמו בשותפות מלאה מוניק איפרח – ממן, רכזת חברתית ויעל חן – זיינדר, יועצת בית הספר. צילום: עמל רמת דוד

בבית ספר עמל רמת דוד מתקיימת השנה סדנה מיוחדת – סדנת פוטותרפיה. הסדנה,  כשמה כן היא, תורמת לתהליך חברתי, רגשי – מאפשרת לתלמידות להיפתח וגם הסדנה מחברת בין תלמידות.
את הסדנה שמועברת לתלמידות כיתות ט' ו-י' , יזמו בשותפות מלאה מוניק איפרח – ממן, רכזת חברתית ויעל חן – זיינדר, יועצת בית הספר. יעל מלווה את כל המפגשים של הסדנה ועוזרת במתן אפשרויות ורעיונות. אלה פאוסט, המנחה של הסדנה מעבירה לתלמידות את כל הכלים הדרושים להצלחתן בסדנה, לגדול ולהתפתח.
לפי מוניק, המיזם גיבש ואפשר לתלמידות להיפתח ולהכיר. כמו כן הסדנה היא מכלול של כמה נושאים ביניהם תאוריות מעולם הפסיכולוגיה, טכניקות מתחום פסיכותרפיה ותאוריות הנוגעות לתהליכי יצירה.
שימחה בגדדי, תלמידת כיתה ט' מספרת שבהתחלה לא הראתה עניין בסדנה אך כשחברות המליצו לה לנסות, נתנה לסדנה הזדמנות ולא הצטערה, "נתנו לנו לצלם ולהצטלם, נתנו לנו הרגשה של חוויה עם המצלם והמצולם, חוויה שפעם אנחנו מצלמות ופעם מצטלמות. למשל אני אוהבת לשיר, חברה שלי צילמה אותי שרה בצילום תמונה שלי, היה כיף. יעל האחראית על הסדנה נותנת לנו רעיונות חדשים ותומכת, וגם בנות שלא שמתי לב אליהן כל כך, התחברנו בסדנה ולמדנו להכיר יותר ולא לחשוב על מה שקורה מחוץ לסדנה".