ערנות ההורים הצילה את בנם הפעוט שבלע סוללת שלט

הסוללה שנתקעה בוושט גרמה לכוויה, בפעולה דחופה, הרופא שהוזעק במהלך הלילה שלף אותה בשיטה אנדוסקופית. צילום: פוריה

במהלך החג הסוכות הובהל לחדר המיון במרכז הרפואי פוריה, פעוט בן 10 חודשים מהאזור אשר שיחק בלע סוללת שלט של מכשיר חשמלי.
למרבה המזל ההורים הבחינו במקרה ומיהרו להגיע לבית החולים.
"בצילום רנטגן ראינו שהסוללה נתקעה בוושט העליון, כלומר מדובר במצב חירום שמחייב פעולת הוצאה מידית", אמר ד"ר אבי און, מנהל מכון גסטרו ילדים, אשר הוזעק לביה"ח במהלך הלילה, ובפעולה דחופה בשימוש בשיטה אנדוסקופית הצליח לשלוף את הסוללה מהוושט של הפעוט.
ד"ר און הוסיף פרטים על המקרה המסוכן, "תוך שעה הפעוט כבר הוכנס לחדר ניתוח, אבל אפילו במהלך הזמן הקצר הזה, הסוללה גרמה נזק ניכר, הופרש חומר מעכל וכתוצאה מכך נוצרה כוויה עמוקה בוושט. חשוב לזכור שבליעת סוללה ובמיוחד סוללה עגולה מליתיום היא מאד מסוכנת. מעבר לנזק של לחץ פיזי על איברים, יש סיכון להפעלת זרם חשמלי כשהסוללה נצמדת לוושט, והכי מסוכן- הסוללה מפרישה חומר מעכל שיכול לגרום לכיבים ואפילו לנקב. ואכן, בשל הנזק שגרמה הסוללה, אשפזנו את הפעוט להשגחה ביחידה לטיפול נמרץ ילדים. החשש שלנו היה לנקב בוושט שזה סיבוך שמסכן חיים".
לסיום, ד"ר און מפציר בהורים ובבני המשפחה לגלות ערנות רבה למניעת בליעת חפצים ע"י ילדים ובעיקר חפצים מסוכנים כמו: סוללות, חפצים חדים, מגנטים, וחפצים גדולים אשר עלולים לחסום את הוושט, "במקרה של פעוט או ילד שבלע חפץ מסוכן כזה, נדרשת התערבות מידית ויש להגיע לביה"ח בדחיפות", סיכם.