עקיצת אשראי: כתבי אישום נגד צעירות מבית שאן וחדרה

שתי צעירות נעצרו לאחר שהתחזו לנציגות חברות אשראי ומשכו במרמה מחשבונות בנק של עשרות קורבנות – סכום של למעלה מ-100 אלף ש״ח. צילום: דוברות המשטרה

במחלק פשיעה מכוון של משטרת המחוז הצפוני נפתחה חקירה סמויה בשילוב מספר בנקים וחברת אשראי, זאת לאחר קבלת מספר תלונות מקורבנות שהונו ורימו אותם.
מחומר החקירה עלה כי החשודות, תושבות בית שאן וחדרה, התחזו לנציגות של חברות האשראי, יצרו קשר עם מספר רב של קורבנות ובאמתלה של צורך באבטחת החשבון הן קיבלו במרמה את קוד הגישה לחשבונות.
לאחר שיקבלו את קוד הגישה לחשבנות ביצעו הנאשמות מספר רב של העברות כספים באמצעות כרטיסי חיוב, העברות בנקאיות, ומשיכה ללא כרטיס בסכומים של למעלה מ-100 אלף ש"ח.

תיעוד שיחות עקיצת ההונאה בוואטסאפ. צילום: דוברות המשטרה
תיעוד שיחות עקיצת ההונאה בוואטסאפ. צילום: דוברות המשטרה

בנוסף, במטרה לבנות את אמון הקורבנות ביצעו הנאשמות שימוש באפליקציה המאפשרת להם לשנות את מספר הטלפון ממנו הן מחייגות באופן שמייצר מצג שווא.
עם הפיכת החקירה לגלויה בתאריך לפני כשבוע נעצרו שתי החשודות(21,19) ובסיום חקירה מורכבת הוגשו כנגדם הבוקר כתבי אישום באמצעות שלוחת תביעות צפון.
מדוברות המשטרה נמסר: ״משטרת ישראל קוראת לציבור האזרחים לא לתת פרטים על חשבון הבנק או כרטיס האשראי דרך הטלפון לאף אדם מאף גוף. במידת הצורך, לנתק את השיחה ולהתקשר לשירות הלקוחות. אין למסור קוד זיהוי שנשלח אליכם מחברת האשראי לשום גורם. לא למי שטוען כי הוא נציג חברת האשראי/בנק, וגם לא לבית עסק. הקוד נועד לטובת כך שהלקוח עצמו יהיה זה שיזין אותו באתר האינטרנט/אפליקציה של בית העסק. אף גורם מלבד הלקוח לא אמור לקבל לידיו את הקוד״.