עצם שבלעה בת 52 חוררה לה את הוושט והגיעה עד העורק הראשי

חתיכת בשר שבלעה ובתוכה עצם באורך 5 ס"מ נתקעה בוושט של חולוד להואני וסיכנה את חייה. הרופאים הצליחו לחלץ את העצם ואף לתקן את הוושט. "אני מרגישה שניתנה לי הזדמנות נוספת לחיות", אמרה להואני לאחר שהתאוששה.
צילום: פוריה

חולוד להואני (52) תושבת כפר באזור בישלה לפני מספר ימים תבשיל בשר והחליטה לטעום ממנו. "כשאכלתי הרגשתי שמשהו נתקע לי בגרון, אבל לא חשבתי שבלעתי עצם. הייתי בטוחה שזה משהו קל, לא תיארתי לעצמי שיתפתח למצב כל כך מסוכן" סיפרה.
בעלה הרגיש שהיא מתקשה לבלוע וניסה לטפוח על גבה, אבל זה לא עזר. לאחר כשעתיים כשהיא הבינה שתחושת אי הנוחות בגרון נמשכת, חולוד הגיעה להתייעץ עם רופא המשפחה וזה הפנה אותה בדחיפות למלר"ד המרכז הרפואי פוריה.
בצילום רנטגן שבוצע מיד עם קבלתה למלר"ד התגלתה עצם באורך של 5 ס"מ שנתקעה בוושט. ד"ר אחמד ספדי, מנהל יחידת אף, אוזן, גרון וניתוחי צוואר ציין, "בצילום סי.טי נראתה עצם ארוכה שנתקעה בוושט לרוחב. העצם החדה יצרה חור בוושט הצווארי ונתקעה במעטפת של עורק התרדמה הימני (הקרוטיד). המצב שנוצר היה מאד מורכב ומאתגר. הודות לאבחון המהיר, שיתוף הפעולה בין הצוותים והטיפול המקצועי, הצלחנו להציל את חולוד ".
ד"ר אורי ויזל, מנהל יחידת ניתוחי חזה וושט מדגיש, "אנשים בולעים גופים זרים, ולעיתים אנחנו נתקלים במקרים של אנשים שנחנקים מחתיכת בשר. אלא שהמקרה הזה היה יוצא דופן ומסוכן במיוחד מאחר והעצם הארוכה חדרה את הוושט. מעבר לחור בוושט היה חשש ממשי שהעצם תחדור לעורק ראשי ותגרום לדימום משמעותי בצוואר וזו סכנת חיים".

העצם שחולצה. צילום: פוריה
העצם שחולצה

חולוד הובהלה לניתוח דחוף. במהלך הניתוח המורכב הצליחו ד"ר ספדי וד"ר ויזל לחלץ את העצם ולתקן את החור שנוצר בוושט הצווארי, ללא סיבוכים נוספים.
בתום שישה ימי אשפוז חולוד סיפרה שהיא מרגישה טוב ושמחה לחזור הביתה, "אני מודה לאלוהים ולצוות המעולה שניתח אותי וטיפל בי. אני מרגישה שניתנה לי הזדמנות נוספת לחיות".
ד"ר ויזל סיכם ואמר, "קרע בוושט הוא מצב מסוכן שמצריך טיפול דחוף והכשרה מיוחדת. מקרה זה ממחיש היטב את נחיצותו של מרכז הוושט האזורי שנפתח כאן, במרכז הרפואי פדה-פוריה, לאחרונה. במסגרתו אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם מומחי יחידת אף אוזן גרון, מכון הגסטרו, והמחלקה הכירורגית, צוות רב תחומי שפועל יחד ומאפשר לנו לטפל כאן גם במקרי הוושט המורכבים ביותר".

 

כללית: חייה של מטופלת ניצלו בזכות עירנותו של הדימותן (רנטגנאי)

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|