"עפולה עלית מתעוררת לחיים- הלכה למעשה"

איתי כהן, חבר מועצת העיר עפולה נולד, גדל והתחנך בעפולה עלית. בארבע השנים האחרונות הוא מתגורר בעפולה, אבל זה לא מפריע לסגור מעגל ולקדם שלל תוכניות ופרויקטים לרווחת התושבים כמחזיק תיק השכונות. "אנחנו רק בתחילת הדרך", אומר כהן, "וגם בדרך לגבעת המורה – לעשות שם מהפכה עבור איכות החיים של התושבים". צילום: אלבום פרטי

איתי כהן, חבר מועצת העיר עפולה ידוע ומוכר בדרך הארוכה שעשה מפעיל חברתי, לחבר מועצה דומיננטי ולפוליטיקאי מחוספס שלא מסתיר את השאיפות העתידיות שלו. אבל לצד אלו, אי אפשר להתעלם מהתשוקה שלו בכל הנוגע לעשייה חברתית, בטח ובטח שזה נוגע לשכונת עפולה עלית בה הוא נולד, גדול והתחנך.
בארבע השים האחרונות כהן ומשפחתו מתגוררים בעפולה, אבל הלב נותר מחובר ונטוי עמוק בין הרחובות בשכונה הוותיקה.
בחודשים האחרונים, מאז קיבל את תיק השכונות בעירייה, מקדם כהן בתשוקה רבה, פעילות נרחבת לשיפור איכות החיים של תושבי עפולה עלית וגבעת המורה.
לדבריו, רק בשבועות האחרונים יצאו לדרך שלל מיזמים, חלקם גדולים יותר וחלקם פחות, אבל כאלה שהמטרה שלהם היא להיטיב עם התושבים.
"אני מלא תשוקה ואנרגיות במסלול הזה, שממנף את עפולה עלית. מנקודת ראותי היא מתעוררת לחיים- הלכה למעשה", אומר כהן, "זה בא לידי ביטוי בהתקנת שלטים חדשים על הרחובות בהם יכולים התושבים לקבל מידע על דמויות חשובות בהיסטוריה היהודית דוגמת הרצל, על ארגונים חשובים כמו הפלמ"ח ועוד. אני בעצמי התוודעתי בכמה רחובות לכמה אנשים שהרחוב נקרא על שמם- ושלא הייתי מודע לתרומתם הענפה. לתפיסתי מדובר בפרויקט ערכי, חינוכי וציוני ממדרגה ראשונה. עפולה תחגוג מאה שנים להיווסדה בדיוק בעוד שלוש שנים וחשוב מאוד שילדינו והדורות הבאים יכירו את דמויות המופת של הציונות, שרבים מהם מעטרים את שמות רחובות העיר.
מעבר לשלטים העירייה הציבה עיני חתול בכבישים להגביר את הבטיחות, התקינה ספסלים חדשים ונוחים, חידשה גינות ומדשאות, חידשה לוחות מודעות ומעקות בטיחות ורעננו את מגרש הקט רגל בבית אשכול. כמו כן הותקן ריהוט גן חדש וחודשו גינות ציבוריות. אני חושב שהעשייה הזו לא נעלמת מעינהם של התושבים ועם חלקם אף פעלנו יחד במספר בניינים לחדש ולרענן את הסביבה. זו אחת המטרות: לחבר את הקהילה לטובת שמירה על סביבת המגורים. אני מרגיש שאנחנו בדרך הנכונה בתהליך הזה, ויש לי תמיכה מלאה מצד ראש העיר אבי אלקבץ שמטפח ותומך בי מראשית הכהונה וכך גם מהנהלת העיר והאגפים הרלוונטיים. הפעילות הזו ממלאת אותי, בעיקר כי אני מכיר חלק ניכר מהתושבים בשכונה ויודע כמה הנראות חשובה להם. אני באופן אישי מגיע כמעט בכל יום לשכונה, לראות איך אפשר לקדם את התוכניות ואני שמח ונפעם לראות את ההתקדמות.
נכון, אנחנו רק בתחילת הדרך, יש עוד עבודה רבה לפנינו, אבל נשלים בסופו של תהליך את כל המשימות ובמקביל אנו פועלים בדרך ממוקדת מטרה גם בגבעת המורה- שגם בה מתקיימים תהליכים רבים לטובת שיפור איכות חייהם של התושבים המתגוררים בשכונה. אנחנו רק בתחילת הדרך לעשות גם בשכונה זו מהפכה".

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|

16 מרצים במכללה הטכנולוגית נוף הגליל החלו קורס מרצים של מה"ט

|

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|