עפולה: עידו נלחם מול מרצחי החמאס בידיים חשופות

סיפורי הגבורה מה-7 באוקטובר מתחילים להיחשף אט אט. לאחד מהם היה שותף עידו סומך, טנקיסט מעפולה שדהר עם טנק למסיבה ברעים, אפשר לשוטרים לפעול מול מחבלי החמאס וגם לחסל מרצח אכזרי שזינק לעברו, בזמן שאחרים זרקו לעברו רימונים. התגובה ההרואית שלו וקור הרוח שגילה בקרב המזוויע יסופר לכל תלמידי העיר ותושביה. צילום: דוברות עיריית עפולה

הטנקיסט הגיבור שהצילו מאות. עידו סומך עם ראש עירית עפולה אלקבץ

בזמן שישראל מתאוששת מהמתקפה האכזרית של מחבלי החמאס, מתגלים עוד ועוד סיפורי גיבורי מעוררי השראה, של רבים ויחידים, חיילים, שוטרים ואזרחים מן המניין.
לאחד מסיפורי הגבורה ההרואיים נחשף אבי אלקבץ, ראש העיר עפולה, שביקר את עידו סומך, טנקיסט צעיר בן 19 שמתאושש בימים אלה מאותה מתקפה רצחנית. הסיפור של עידו מעורר תדהמה ולצד זה הערצה על נחישות, קור רוח ועוז רוח.
בבוקר השביעי לאוקטובר עידו הוקפץ יחד עם צוות הטנק שלו לעבר המחבלים שחדרו לישראל. לאחר שהצוות שלו חיסל כמה עשרות מרצחים, שלושת אנשי צוותו נפצעו ועידו נותר לבדו. הוא נכנס לתא הנהג והחל לדהור לכיוון קיבוץ רעים. כאשר הגיע לאזור מסיבת "נובה" הוא הבחין בקרב יריות שמתנהל בין מחבלים לשוטרים והחליט לחצוץ ביניהם עם הטנק בכדי לתת אוויר לנשימה לשוטרים המותקפים. בשלב הבא המחבלים כבר החלו להתקרב ולטפס על הטנק. עידו, שהמתין להם לבדו בתוך הטנק הצליח לחסל אחד מהם, תוך שיתר המחבלים זורקים לעברו רימונים. הטנק התלקח אבל עידו המשיך לדרוס ולפגוע במחבלים עד שהטנק יצא מכלל שימוש והוא חבר לשלושה אזרחים ברכבם הפרטי. לאחר זמן קצר כותר גם הרכב שלהם והשלושה החליטו להעמיד פני מתים.

עידו בבית משפחתו בעפולה. צילום: דוברות עפולה
עידו בבית משפחתו בעפולה

• הציל מאות ממשתפי מסיבת נובה- שברחו בחסות הטנק

עידו נותר דרוך עם נשקו האישי וכאשר המחבלים התקרבו הוא חיסל מחבל נוסף – רגע לפני שבנשקו התגלה מעצור. המחבלים חטפו את נשקו והחלו מכים אותו בסלעים ואבנים, חתכו את פניו בסכין ולמרות זאת גילה עידו תושייה, נאבק עם ארבעה מהם בידיו החשופות ולבסוף הצליח לברוח בזמן שהמחבלים מנסים לירות בו לשווא.
לאחר כברת דרך עידו הגיע לשיח שם הסתתר עם שני אזרחים בתוך שיחה כשהוא מדמם שעות ארוכות בפניו – עד שהגיע חילוץ. כשאושפז, הגיעו אזרחים ושאלו מי זה הטנקיסט האמיץ שעמד חוצץ בין המחבלים לשוטרים והצליח במעשה גבורתו להציל מאות ממשתתפי המסיבה שברחו בחסות הטנק.
אבי אלקבץ אמר בתום המפגש עמו: "כמי שמאמין בחינוך לערכים, יהדות וציונות, ביקשתי מעידו לספר את סיפורו לכל תושבי עפולה ולאחר שהוא יחוש בטוב, הוא יעבור בין בתי הספר ויספר את סיפור הגבורה הלא ייאמן שלו, שבוודאי יזכה אותו בצל"ש לאחר המלחמה.
עידו, ממשיך שרשרת גבורה של לוחמי עמנו וסיפור גבורתו יהדהד עוד שנים רבות".