עפולה: עושים כבוד למייסדים של השיכון

בעיריית עפולה נוהגים דרך קבע להנציח את ההיסטוריה של העיר ומייסדיה ובימים האחרונים חנכו את "שדרת המייסדים" של שיכון גאולים, אחד השיכונים הראשונים שנבנו בעיר והצמיחו את ההון האנושי הטוב ביותר. צילום: דוברות עיריית עפולה

בחודשים האחרונים הקימה עיריית עפולה פארק ענק החוצה את שיכון גאולים שזכה לשם "השאנז' אליזה של עפולה" בגלל שדרות העצים בצדיו המזכירים במקצת את השדרה הפריזאית. השבוע, אחרי שעבודות ההקמה הסתיימו, התקיים בשכון גאולים טקס חנוכת שדרת המייסדים. היוזמה לקביעת שמה של השדרה בגן גאולים על שמם של מייסדי העיר נולדה כחלק מההיערכות של העירייה לחגיגות המאה לתולדות העיר.
כידוע, שכונת גאולים נוסדה אי שם בתחילת שנות ה-50 על מנת לקלוט את גלי העלייה הגדולים שפקדו את המדינה בשנותיה הראשונות. העולים הגיעו ממדינות שונות וביניהן תימן, תוניסיה, טורקיה, רומניה, מצרים ועוד. "זקני שיכון גאולים" סיפרו השבוע לאחר האירוע כי אינם זוכרים חגיגה כל כך גדולה ושמחה מאז הקמת השכונה, אליה הגיעו מאות רבות של תושבים, מקשישים ועד טף.
האירוע נפתח בטקס עירוני בהשתתפות ראש העיר אבי אלקבץ, נבחרי ועובדי ציבור, וותיקי השכונה ורבים מתושבי העיר, בו נחנך שילוט הסבר על השכונה, נגזר הסרט ונישאו דברים מרגשים על שנותיה הראשונות וחשיבותה בתולדות העיר. האירוע לווה בהפנינג קהילתי לילדים בשיתוף הקרן הקיימת לישראל, וותיקי השכונה שסיפרו לבאים מההיסטוריה העשירה של השכונה ותושביה ולקינוח הופעה של הזמר האהוב ציון גולן. בימים הקרובים יוצבו לאורך השדרה תערוכת צילומים פתוחה שתספר את סיפורם של מייסדי השכונה.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|