עפולה: מערכת החינוך תיפתח בהדרגה

בעקבות הודעת משרד החינוך על חזרת הלימודים, תפתח מערכת החינוך בכל בתי הספר בעפולה מלבד חט"ב ותיכונים שייפתחו בהדרגה וללא צהרונים בשלב הראשון. בעירייה יציבו מאבטחים וחיילים לאורך כל היום במוסדות החינוך. צילום: דוברות עיריית עפולה

הצוות החינוכי של רימונים נערך לקראת פתיחת בית הספר 

לאחר הערכת מצב עם פיקוד העורף שהסתיימה בדקות האחרונות, הוחלט לפתוח את מערכת החינוך העירונית בעפולה בהדרגה וזאת בהתאם להנחיות משרד החינוך ולאחר התייעצות עם גורמי מקצוע בתחום הפסיכולוגיה והחוסן.
עבור ילדי הגנים ייפתחו מספר שמרטפיות בשכונות השונות: עפולה תחתית: חבצלת, לוטם, פרח, עופרה.
רובע יזרעאל: ברקת א+ב, ספיר ב, כפיר ב, לב העמק: דובדבן א.
עפולה עילית: מעלות ב, גבעת המורה: סתוונית ב.
בתי הספר היסודיים ייפתחו והשיעורים יתקיימו הן באופן פרונטלי והן באמצעות זום במקביל. החינוך המיוחד יפעל באופן מלא. צהרונים לא יפעלו.
הלימודים בחט״ב ובתיכונים יתקיימו על פי החלוקה שנקבעה על ידי הנהלות בתי הספר מוקדם יותר הערב.
חשוב להדגיש כי ההודעה מתייחסת לגביי הלימודים היום בלבד. כלל בתי הספר והשמרטפיות יאובטחו על ידי מאבטחים וחיילים וכך גם הסעות התלמידים.

• עמק יזרעאל

בעמק יזרעאל מעונות היום וגני הילדים שעומדים בהנחיות פיקוד העורף, ישובו למסגרות החינוכיות במתכונת שתיקבע על ידי מערכת הגיל הרך ביישוב. המסגרות הרלוונטיות ביישובים יעדכנו ישירות את ההורים. חלק מגני הילדים בחינוך המיוחד קיבלו אישור לפעול – ללא שירותי הסעות, בשל הנחיות פיקוד העורף ומשרד החינוך. כלל בתי הספר, כולל בתי הספר לחינוך המיוחד, לומדים באופן מקוון. קיום פעילות יישובית הפגתית – תמשיך להתקיים בקבוצות קטנות בכפוף להמצאות סמוך למרחב מוגן.

• גלבוע

בגלבוע תימשך למידה מרחוק. בתום הערכת מצב ובחינה מדוקדקת של כל אמצעי המיגון והאבטחה במוסדות החינוך, הוחלט כי הלימודים ימשיכו להיות במתכונת של לימוד מרחוק, עד הודעה חדשה.
בהנחיית המועצה יערכו מנהלות המסגרות החינוכיות בגיל הרך (פעוטונים וגנים), ביקורים בבתי משפחות הילדים בישובים, לדרוש בשלומם ולחזקם. גם מחנכים/ות מבתיה"ס היסודיים יקיימו ביקורים שכאלה, ובפרט בקרב תלמידם שנעדרו משיעורי הזום.
המועצה ממליצה לישובים לקיים פעילויות הפגה לילדים ובני הנוער ביישובים. נדגיש שכל הפעילויות הללו חייבות להתקיים במבנים מוגנים או בשטח שניתן להגיע ממנו אל מרחב מוגן, בפחות מדקה. המועצה פועלת במקביל להשלמת תכנית פעילות לכל הגילאים- בישובים ובאופן מקוון.