עפולה: כ-30 מפעמים הוצבו בעיר

בעיריית עפולה ציינו את יום הדפיברילטור עם הצבת מכשיר החייאה בכניסה לבית העירייה והוא מצטרף לרשימה של 30 מכשירים שהוצבו במוסדות ציבור וחינוך שונים בעיר. הנהלת ועובדי העירייה יעברו קורס כיצד להשתמש במכשיר המציל חיים.

ביום שלישי בשבוע שעבר צוין 'יום הדפיברילטור' הבינלאומי ובעיריית עפולה הציבו מתקן של מפעם (דפיברילטור) בלובי קבלת הפנים של בית העירייה בשיתוף מגן דוד אדום במטרה לעלות את המודעות לשימוש וקיימה טקס בהשתתפות ראש העיר אבי אלקבץ, עובדי עירייה, מנהל מרחב גלבוע במד"א יוסי פחימה וכן עובדי מד"א מסניף עפולה ובמהלכו קיבלו עובדים הסברים קצרים על הפעלתו הפשוטה של המכשיר המציל חיים ולקלות בה יכול כל אדם, גם ללא רקע רפואי מוקדם, להשתמש במכשיר על מנת להציל חיים.
הצבת מכשיר הדפיברילטור עלה במהלך סדנת תהליכי עבודה לעובדי העירייה שקיים אגף תיאום בקרה וחדשנות בהובלת שרית דהן, מה שהוביל בהמשך לקיום מספר קורסי החייאה והדרכה על מכשיר הדפיברילטור.
חשוב לציין כי המפעם שהוצב השבוע לציון התאריך מצטרף לרשימה של 300 מכשירים המוצבים ברחבי העיר ונועדו להציל חיים בעת הצורך למשל במוסדות ציבור ומתחמי ספורט כגון היכל הספורט העירוני, קריית הספורט בגין, אולם שמיר, קאנטרי קלאב, הבריכה בעפולה עילית והיכל התרבות וכן בבתי הספר יהלום, שהם, אורט אורן, יובלים, אלומות, גוונים, נעם מוריה, חט"ב ארז, אולפנת צביה, תדהר, בית זאב, אורט יהודה ועוד שלושה מכשירים בבית הספר אורט בן גוריון (חדרי המורים של החטיבה והתיכון ובאולם הספורט).