עפולה: ילדי המפונים מהדרום והצפון הוזמנו ללמוד במערכת החינוך בעיר

מאז הגיעו המשפחות מהצפון והדרום פקדו כ-50 תלמידים מדי יום את מערכת החינוך העירונית בעפולה. ראש העיר אבי אלקבץ: "לא מן הנמנע כי המלחמה הזאת לא תסתיים בקרוב. מחובתנו לדאוג לאורחים שלנו מהדרום ומהצפון לכל הצרכים". צילום: דוברות עיריית עפולה

עפולה מחבקת: ילדי קו החזית מהדרום והצפון שעזבו את ביתם בעקבות המלחמה ומתארחים בימים אלה עם משפחתם בעפולה הצטרפו למערכת החינוך העירונית כאשר כ-50 תלמידים בממוצע פקדו את גני הילדים (שאחד מהם נפתח במעונות הסטודנטים לטובת המשפחות הרבות המתארחות שם), בתי הספר היסודיים ובתי הספר העל יסודיים.
הצטרפותם של הילדים מגיעה בעקבות ההחלטה שקיבל ראש העיר אבי אלקבץ לפתוח את מערכת החינוך העירונית לתלמידי העיר עפולה ושבוע שעבר הנחה את מינהל החינוך העירוני לפתוח את גני הילדים ובתי הספר גם לטובת עשרות תלמידים המתארחים עם משפחתם בעיר, רובם במעונות הסטודנטים ואחרים בפנימיות ציבוריות וכן בבתים פרטיים.
בעקבות ההחלטה של ראש העיר, התקיימה פגישת עבודה עם ראש מינהל החינוך העירוני, מפקחים ממשרד החינוך וכן הנהלת מכללת עמק יזרעאל בהובלת המנכ"לית שרי לוי, סמנכ"לית משאבי אנוש רונית תורג'מן ודיקאנית הסטודנטים אתי שפי.
יש לציין כי בימים אלה בונים בעירייה גם פעילות הפגה לילדים ובני הנוער של החינוך הבלתי פורמאלי ע"י מחלקת הנוער העירונית שבאגף הקהילה ושילוב האוכלוסייה המבוגרת בפעילות של עמותת דור לדור בניהולו של יאיר כתר וזאת כדי להשלים את המענה שמקבלים האורחים מהצפון ומהדרום בעפולה הן בבוקר והן בשעות הערב.