עפולה: הברית של העיר עם העדה הדרוזית

ראש העיר אבי אלקבץ אירח את משפחות חבקה ששכלה את בנה סא"ל סלמאן חבקה ז"ל והורי חברו הטוב רס"ן רז פרץ ז"ל, רוני ונאווה למפגש שכל כולו גבורה ותקומה. צילום: דוברות עיריית עפולה

משפחת פרץ מארחים את משפחת חבקה בביקור בעפולה

הבוקר אירח ראש העיר אבי אלקבץ בלשכתו את אחד המפגשים המרגשים ביותר מאז פרצה המלחמה ובכלל. בין אורחיו היו משפחת חבקה מהכפר יאנוח-ג'ת, ההורים ואלמנתו של סא"ל סלמאן חבקה, מפקד גדוד 53, בתחילת התימרון הקרקעי, וכן את נאוה ורוני פרץ, הוריו של חברו הטוב, רס"ן רז פרץ ז"ל מעפולה שנפל ביומה הראשון של המלחמה.
הקשר הבל יינתק בין העם היהודי לעדה הדרוזית, מתבטא בסיפור החברות האמיצה בין סלמאן לרז עליהם השלום. לאחר שרז נהרג בשבעה באוקטובר היה חברו סא"ל חבקה עסוק כל כולו בלחימה. למרות זאת הוא מצא את הזמן להתקשר לאביו של רז ז"ל, רוני, התנצל בפניו שלא הספיק להגיע לשבעה עקב הלחימה והבטיח להגיע, אך לא הצליח לקיים את הבטחתו ונהרג זמן קצר לאחר מכן.

משפחת חבקה בלשכת ראש העיר. צילום: דוברות עיריית עפולה
משפחת חבקה בלשכת ראש העיר

נפילתם של שני הבנים הגיבורים חיבר בין המשפחות שנפגשו הבוקר בלשכתו של ראש העיר אלקבץ שם נפגשו עם מנהלת בית ספר רימונים בעפולה דורית חן שהחל לחפני מספר שנים במיזם מרגש במסגרתו תלמידי בית הספר מנציחים את גיבורי העדה הדרוזית שנפלו לאורך השנים בהגנה על מדינת ישראל. בסיום דבריה סוכם כי חן ותלמידיה ינציחו גם את סא"ל חבקה ז"ל בבית הספר 'רימונים' בעפולה.

הדגל הדרוזי בשילוב דגל ישראל נתלו לאורך השדרה. צילום: דוברות עיריית עפולה
הדגל הדרוזי בשילוב דגל ישראל נתלו לאורך השדרה

יש לציין כי לכבוד סלמאן ומשפחתו ולכבוד גיבורי העדה הדרוזית, באשר הם, תלתה עיריית עפולה בימים האחרונים דגל המשלב את את דגל מדינת ישראל ודגל העדה הדרוזית לאורך שדרות ארלוזורוב בעיר.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

אליקים: משמחים את בנו של החטוף צחי עידן

|