עפולה: בעירייה העלו הילוך במאבק נגד צואת כלבים

מאז תחילת שנת 2023, ובהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הגבירה העירייה את האכיפה ב-50% יותר. צילום: דוברות עפולה

צואת כלבים מהווה מטרד אורבני קשה, הפוגע קשות באיכות החיים של התושבים ומהווה סיכון בריאותי חמור הכולל בית גידול לחיידקים וטפילים המפיצים מחלות שונות.
סקר של הלמ"ס שבדק את תלונות התושבים המגיעות למוקדים עירוניים מצא שבעיית צואת כלבים הינה אחד הנושאים המובילים בתלונות הציבור. בעקבות כך ומתוך מודעות הולכת וגוברת לחומרת המפגע, מקפידים בעיריית עפולה להתמודד במגוון דרכים בתופעת גללי הצואה במטרה לגרום לבעלי כלבים (כיום יש בעפולה כ3,953 כלבים ברישיון) לאסוף את גללי כלביהם ובראשם הסברה של פקחים, הטבעת איורי גרפיטי על המדרכות לתזכורת, הגברת האכיפה בשכונות השונות במסגרתה התריעו הפקחים בפניי מאות בעלי כלבים על חשיבות הנושא וכן רכישת שני שואבים ענקיים שזכו לשם "מגרשי הגללים" הפועלים מדי יום בשכונות ובמוקדים שונים בעיר. כמו כן חולקו דוחות בסכום של 730 שקלים לבעלי כלבים שנתפסו מבלי לאסוף את גללי כלביהם. באגף הפיקוח ציינו כי למבצע הוקצו פקחים והוא יימשך גם בחודשים הקרובים במלוא העוצמה.
מנהל אגף הפיקוח יהודה כהן סיפר: "זה לא סוד שיש גידול במספר התושבים ובהתאמה גידול במספר הכלבים בעיר ולכן הגברנו את קמפיין ההסברה וכן את האכיפה. התופעה פוגעת באיכות החיים של התושבים ולכן חשוב לנו לעדכן את התושבים בכלל ובעלי הכלבים בפרט כי לא יהיו הנחות בנושא הזה". 

 

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|