עפולה: הוקמה מנהלת התחדשות עירונית

הוקמה מנהלת התחדשות עירונית- תרכז את כלל תהליכי ההתחדשות העירונית (פינוי-בינוי ותמ"א 38) המתבצעים בעיר תוך סנכרון בין כלל הגורמים העוסקים במלאכה מהעירייה, דרך היזמים ועד לתושבים.

שמים פוקוס גם על השכונות הוותיקות: בעיריית עפולה החליטו להקים מנהלת חדשה שתעסוק בנושא התחדשות עירונית. בפרויקט מסוג זה – מחדשים בנייני מגורים ותיקים, משודרג המרחב הציבורי ומשופרת  איכות חיי התושבים. הכול בהסכמה ובהובלה מלאה של בעלי הנכסים! המנהלת הוקמה במסגרת פרויקט מנהלות התחדשות אזוריות של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית – הרשות האמונה על נושא ההתחדשות במשרד הבינוי והשיכון. המנהלות האזוריות נותנות מענה לאגפי ההנדסה, התושבים והיזמים ביישובים בהם התחום של התחדשות עירונית נמצא בשלבים ראשוניים.
נושא ההתחדשות העירונית תפס תאוצה רבה בשנים האחרונות בעיקר באזור מרכז הארץ וגוש דן אך בשנים האחרונות ישנן יוזמות פרטיות, בהיקפים קטנים יותר אמנם, לקידום התחדשות עירונית גם בעפולה, הנמצאת בתנופת בנייה בעיקר בבנייה חדשה בשכונות החדשות.  בתקופה האחרונה בעפולה אנו עדים ליוזמות גדולות להתחדשות עירונית במתחמים שלמים, בעיקר בשכונות וותיקות. וכדי לעשות סדר בנושא הוחלט בעירייה להקים את המנהלת החדשה שתיתן מענה לתהליך שמעלה המון שאלות בעיקר בקרב התושבים שמקבלים פניות רבות מיזמים.
את המנהלת החדשה יובילו אנשי המקצוע בוועדה לתכנון ובנייה בעירית עפולה בשיתוף יועצים חברתיים מחברת "פיפל – תכנון עירוני-חברתי" וחברת "אביב" לניהול פרויקטים.
במנהלת קוראים לתושבים שמקבלים פנייה כזאת לפנות אליהם כדי לקבל תשובות לכל השאלות החל מהפנייה הראשונה של היזמים אליהם. בין השאלות שעשויות לעלות הן: מה עלינו לעשות אם מישהו מגיע לביתנו ומבקש שנחתום על הסכם? מה תפקידם של היזמים ומדוע יש להתקשר איתם? כבר חתמתי עם יזם – מה הצעד הבא? מה חלקה של העירייה בכל ההליך? ועוד.
בהמשך לזאת מהעירייה נמסר כי חשוב שהציבור ידע בטרם קיבל החלטה או ביצע צעד כלשהו כי תהליך התחדשות עירונית בבניין כפוף קודם כל להחלטה של בעלי-הדירות שהם בעלי הזכויות בקרקע, בשל כך –  ראשית יש לבחור נציגות דיירים באספת דיירים מסודרת, למנות עורך דין מלווה מטעם הדיירים, ואז לפנות ליזמים באמצעות מכרז שמנוהל על ידי הדיירים. מבולבלים? זה בסדר! המנהלת תפעל ללוות את התושבים והיזמים בתהליך זה.
במנהלת החדשה מציינים כי לא רק בעלי הבתים זכאים להיכלל בתהליך – אלא גם דיירים הגרים בדירות של עמידר! דיירים אלו זכאים לחזור לדירה חדשה בפרויקט החדש, כאשר כל ההתנהלות מתבצעת מול החברה המשכנת, אשר מחויבת לספק דיור חלופי בתקופת העבודות. מומלץ כי נציגות הדיירים תכלול גם דיירי עמידר, על מנת שגם הם יהיו מעורבים בתהליך.
בעירייה נמסר עוד כי בימים אלו פועלים יועצי המנהלת יחד עם אגף הנדסה וועדת התכנון והבנייה עפולה על גיבוש התשתית להתחדשות עירונית בעיר: קידום נהלים עירוניים מסודרים, חומרי-הסברה ושעות קבלת-קהל. בינתיים – המליצו במנהלת לתושבים לפנות אליהם בכל שאלה באחת מהדרכים הבאות: השארת ודעה במוקד שמספרו –  03-6555155, פנייה ישירה בדוא"ל לאיב, איתן ושי היועצים החברתיים: eve@pplan.co.il

וכן מילוי טופס-הפניות של המנהלת על ידי סריקת הברקוד

ברקוד לטופס-הפניות של המנהלת על
ברקוד לטופס-הפניות של המנהלת