עמק יזרעאל: עושים 'מגמוסיקה'

ערב בהפקת מגמת המוסיקה בבית האמנויות עמק יזרעאל. צילום: דוברות המועצה

מגמת המוסיקה בבית האמנויות עמק יזרעאל הנה מגמה אזורית משותפת, ואחת המגמות הגדולות והוותיקות ביותר בארץ.
המגמה מיועדת לתלמידים העוסקים במוסיקה באופן פעיל – מנגנים או שרים, ולאלה הרוצים להעמיק את היכולת וההבנה שלהם במקצועות המוסיקליים השונים.
תלמידי המגמה מגיעים מכל אזור עמק יזרעאל ליום לימודים ארוך שכולל לימודי תורת המוסיקה, ספרות המוסיקה ונגינה בהרכבים, לצד העיסוק ביצירה, ביצוע ועיבוד.
השילוב שיש במגמה בין בתי ספר ומגזרים שונים, נותן לה את אופייה הייחודי ואת הרוח שלה.
אחת מגולות הכותרת של הלימודים במגמה היא פרויקט כתיבת שירים מקוריים, בו לתלמידים ולתלמידות יש אפשרות ומקום להבעה אישית ולעבודת צוות על יצירה משותפת.
האירוע המרכזי השנתי של המגמה, התקיים השבוע באולם המופעים במזרע, ובו העלו התלמידים הפקה עצמית עתירת כישרון! הם בחרו בעצמם את קטעי הנגינה והשירה, התארגנו לחזרות, עיבדו, התאמנו והעלו ביצועי נגינה ושירה מרהיבים, בשלל סגנונות, בהרכבים חד פעמיים ובשיתופי פעולה מסקרנים.
את הערב המרגש חתם טקס פרידה מתלמידי כיתות י"ב, המסיימים את לימודיהם בעוד זמן קצר.
במהלכו נפרדו הנוכחים מלאה זית, מנהלת בית האמנויות, שמסיימת את תפקידה והודו לה על שהצעידה את בית האמנויות קדימה במקצועיות ומסירות אין קץ.
לאה זית: "בשעה שמגמות מוסיקה בארץ מצטמצמות ואף נסגרות, מגמת המוסיקה בבית האמנויות – בה שותפים כל התיכונים בעמק יזרעאל – שומרת על איתנה, עם מספר גדול של תלמידות ותלמידים מוכשרים.
היכולת שלנו לאפשר לתלמידות ולתלמידים לעסוק במוזיקה בתוך מסגרת החינוך הפורמלי היא חשובה מאין כמוה ומשמעותית הן לתלמידינו, למשפחותיהם ולחברה ככלל".
יריב דומני, רכז המגמה ומנהל מרכז המוזיקה הנכנס: "רבים מבוגרי המגמה עוסקים בתחום המוזיקה ומשמשים שגרירים של החינוך המוזיקלי בעמק הלאה. רבים עוד יותר נושאים בליבם מטען יקר ערך של חוויות מוזיקליות, גם אם הם עוסקים בתחומים אחרים".
מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: "במגמת המוסיקה הנפלאה בבית האמנויות התלמידים והתלמידות לומדים לפתח את יכולת היצירה שלהם והמיומנויות המתלוות לכך. ישר כוח על הפקת הערב המסורתי הנפלא ולכל לצוות בית האמנויות ובראשו, לאה זית. תודה ליריב דומני ולמורי המגמה: אסנת יצחק ועידו וייניש ולרותי ברג. המשיכו לנגן וליצור!"