עמק יזרעאל: נחנכה תצוגת קבע חדשה בבית העם ההיסטורי בנהלל

תצוגת הקבע החדשה תוקצבה על ידי המועצה לשימור אתרי מורשת בישראל והנה חלק מתהליך השימור של המבנה.

התערוכה החדשה מספרת את סיפורו ההיסטורי של המבנה ושל מושב נהלל, בליבה הוא שוכן. התערוכה מנציחה את דמותו של האדריכל ריכארד קאופמן שתכנן אותו וכן, את הסיפור החלוצי והתרבותי של של מושב העובדים הראשון בישראל. אבן הפינה לבית העם הונחה בשנת 1930, שנים לפני הקמת המדינה ושחקני הבימה הופיעו בו לאורך השנים. כמו כן המקום אירח ביקורים של הלורד בלפור, הנשיא חיים וייצמן, המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק ועוד רבים וטובים.
תערוכת הקבע הוקמה גם בחזיתות החיצוניות של המבנה וכוללת ציטוט של שמואל דיין מיום הנחת אבן הפינה, תמונות היסטוריות, שרטוט סקיצה של המבנה שעשה ריכארד קאופמן, איור של הטרקטור האדום בארגז החול של יוסי אבולעפיה, על פי ספרו של מאיר שלו ז"ל שגם מונצח בתצוגה, שיר של יהונתן גפן ז"ל "כשאני וענת" עם איור של האחות נורית גפן בצר ז"ל. בימים הקרובים יוצב עוד משחק מחוץ למבנה – איור צבעוני של המושב שיצר האמן דני גרשוני, בן נהלל עם טרקטור נע בו יוכלו הילדים לשחק.
בית העם בנהלל הפך למוקד תרבות, אמנות ומורשת. מתקיימים בו אירועים שונים: קונצרטים, הצגות ילדים, מופעים, הדרכות מבקרים בתערוכה או בתצוגת הקבע וגם בין היתר, ביקורים משמחים של ילדי הגנים שנהנים ממיצגי החוץ או מיצירות האמנות. בתחילת השבוע התקיימה במקום סדנת ציור עם האמנית רחל נמש, התוצרים משמחים ומלאי כשרון.

ראש המועצה היוצא, אייל בצר עם נציגות ועדת ההיגוי ונציגי המועצה לשימור אתרים
ראש המועצה היוצא, אייל בצר עם נציגות ועדת ההיגוי ונציגי המועצה לשימור אתרים

מנהלת מחלקת התרבות במועצה – רחלי אבידב: "התצוגה הנה פרי עבודה מאומצת ואנו גאים בתוצר הסופי. לצדה בנינו מרחב אמנות, בו נציג מיצירותיהם של אמני העמק וכך, נוצר חלל נוסף לתצוגת אמנות משובחת ומוקד חינוכי, קהילתי ותיירותי שמנציח ונותן במה מכובדת ליוצרים, סופרים ואמנים מהעמק".
ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל – אייל בצר, סיכם: "אנו מזמינים את כל תושבות ותושבים – מטף ועד קשיש, להגיע, לראות ולחוות את תצוגת הקבע הנפלאה, המוצגת כאן, בחוץ ובפנים, לתפארת נהלל, עמק יזרעאל וההתיישבות העובדת בישראל. תודה למועצה לשימור אתרים, לוועדת ההיגוי ולמחלקת התרבות, על הפקת התוצר המרשים."