עמק יזרעאל: יוקם מרכז לטכנולוגיה וחדשנות במוזיאון העמק

תוכנית חדשנית בבית הספר 'העמק המערבי' ביפעת – מרכז לטכנולוגיה וחדשנות יוקם במוזיאון העמק וישרת את תלמידי בית הספר. צילום: דוברות המועצה

צעד חשוב ומרגש בהובלת אגף החינוך במועצה האזורית עמק יזרעאל, בית ספר העל יסודי 'העמק המערבי' ומוזיאון העמק ביפעת.
יעל שפרלינג-כהן שמונתה לסגנית מנהל בית הספר לאחר מכרז, הופקדה בנוסף על קידום מרכז לטכנולוגיה וחדשנות, שיוקם בסמוך לבית הספר, בשטחו של מוזיאון העמק להתיישבות ביפעת ובשיתוף פעולה מלא עם הנהלתו וישרת את תלמידי בית הספר.
המרכז החדש מצטרף למעבדת הדמיון הראשונה בעמק יזרעאל, שהוקמה בשנה שעברה בבית הספר 'העמק המערבי'. המעבדה משמשת כמרחב לימודי אינטראקטיבי חדשני, שמאפשר לחקור יותר מ- 700 סביבות של מציאות מדומה, בנושאים שונים.
על מינויה של שפרלינג -כהן אמר מנהל בית הספר 'העמק המערבי' – גיא צליל: "אנו מברכים על מינויה של יעל שפרלינג-כהן, מורה מקצועית ומוערכת למתמטיקה, מחנכת כיתה, רכזת שכבת י"א ורכזת פדגוגית בחטיבה העליונה. יעל הגיעה לבית הספר 'העמק המערבי' לפני שמונה שנים, אחרי קריירה ניהולית בכירה בעולם הבנקאות והביטוח.
מדובר בתפקיד חדש, שיחל בשנת הלימודים הבאה. עד אז, במקביל לתפקידיה המרכזיים, יעל מתחילה לתכנן ולאפיין את המרכז החדש יחד עם השותפים בבית הספר, במוזיאון, במועצה ובמשרד החינוך. אנו מאחלים לה הצלחה רבה בתפקידה החדש, הצלחתה – הצלחתנו".
יעל שפרלינג-כהן הודתה על האמון שניתן בה עם המינוי החדש והוסיפה: " אני נרגשת על ההזדמנות שניתנה לי לחקור ולפתח תחומי עשייה חדשים בבית הספר המדהים שלנו. ב- 8 השנים שאני בבית הספר 'העמק המערבי' ביפעת, למדתי להכיר את בית הספר ואת קהילותיו. המשאבים האנושיים עצומים ואיעזר בכל שיתופי הפעולה האפשריים, שיסייעו בקידום החדשנות והמצוינות בבית הספר ובעמק".
מנהל אגף החינוך במועצה האזורית עמק יזרעאל – דודו גורן: "המרכז יקדם חשיבה וביצוע של פרויקטים טכנולוגיים, חשיבה חדשנית בתחומי הלימוד המגוונים של בית הספר, הרחבת המגמות הטכנולוגיות, קידום שיתופי פעולה אזוריים ומתן הזדמנויות ליוזמות, יכולות ומגוון כישורי התלמידים".
ראש המועצה, אייל בצר סיכם: "המועצה ממשיכה לקדם תוכניות חדשניות בבתי הספר בתחומה. מרכז החדשנות שעתיד לקום בבית הספר 'העמק המערבי' נועד לקדם ולטפח חשיבה וביצוע של פרויקטים טכנולוגיים, להרחיב את היצע המגמות הטכנולוגיות הקיים בבית הספר ולקדם יוזמות ושיתופי פעולה אזוריים.
ממוא"ז עמק יזרעאל נמסר בהמשך למינוייה של שפרלינג-כהן והקמתו של מרכז לטכנולוגיה וחדשנות- נמשיך לקדם חינוך לערכים, חדשנות ומצוינות בכל בתי הספר שלנו בעמק".