עמק המעיינות: שלושה מטיילים הותקפו על ידי תנים

התן התוקף אותר על ידי פקחי המועצה ורשות הטבע והגנים ולאחר בדיקה התברר כי היה חולה במחלת הכלבת. המחשה: ויקיפדיה

במהלך חוה"מ סוכות הותקפו שלושה מטיילים על ידי תן באחד מיישובי המועצה האזורית עמק המעיינות. התן התוקף אותר על ידי פקחי המועצה ורט"ג ולאחר בדיקה התברר כי היה חולה במחלת הכלבת. זה היה המקרה השני באותו השבוע שבו נראה תן באיזורי המגורים בישובי המועצה.
בעקבות שני המקרים ואירועים נוספים עליהם דיווחו תושבים, הוציאה המועצה הנחיות לישובים ותושביה בהם היא מבקשת לשמור על עירנות ולדווח על חיות בר בישוב או בקרבתו למוקד המועצה בטלפון 04-6588107, או באמצעות האפליקציה.
עוד הנחה הווטרינר הרשותי ד"ר גרי וולך את התושבים להכניס את בעלי החיים לבית או למקום מוגן שימנע מגע עם חיות בר, וביקש מכל מי שחושב שחיית המחמד שלו באה במגע עם בעל חיים חשוד או לא מוכר לפנות אליו באופן מיידי.
עוד במהלךהחג נערכה פגישה של נציגי רשות הטבע והגנים (רט"ג), המועצה ומחב"ר (מזעור נזקי חיות בר).


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בפגישה הוחלט על ידי המשתתפים כי לצורך שמירת הביטחון בישובים, יתוגבר צוות פקחי נזקי חקלאות, במטרה להגביר את דילול אוכלוסיית התנים.
אתמול (ראשון) נשלח מכתב למנהלי הישובים עם המלצות לפעילות מיידית על מנת למנוע שיטוט תנים בישובים, ובין היתר: שמירה על סניטציה מרבית של מזון זמין לתנים: סגירת פחי אשפה, מניעת השארת מזון כלבים וחתולים בחוץ, כולל מרפסות ומלונות, והימנעות מפיזור מזון לחתולי רחוב.
ניקוי מוקדי העשבייה, המשמשים מקום מסתור, לינה והתרבות לתנים (שכן ניקוי מוקדים אלה עשוי להפחית משמעותית את פעילות התנים בתוך הישובים),ושיפור הגידור: תיקון פרצות, ותוספת "שמלות" לגדרות לעומק של לפחות חצי מטר.
תושבי המועצה מתבקשים לדווח על פעילות תנים חריגה בישובים או בסמוך לגדרות, ובמקרה של תקיפת אדם או בע"ח לדווח ישירות לווטרינר הרשותי, ולפנות למשרד הבריאות נפת יזרעאל בעפולה.